قدس آنلاین:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: استان قابلیت و ظرفیت بالایی در زمینه تولید آثارسینمایی بومی دارد.

خراسان شمالی ظرفیت بالایی در زمینه تولید آثارسینمایی بومی دارد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسین ثابت قدم وحید در نشست هم اندیشی با فیلم سازان و عکاسان بجنورد بر جریان سازی هدفمند در حوزه فعالیت های فیلم و عکس استان، ایجاد فرصت های جدید و تعامل فضای هنری هنرمندان حوزه فیلم و عکس تاکید کرد.

وی استقبال مردم از اکران فیلم‌های سینمایی، بیشتر تابع محتوای تولیدات سینمایی است، چرا که مردم به عنوان مخاطبان اصلی سینماها، باید فیلم را بپسندند و برای تماشای آن به سینما بروند.

ثابت قدم وحید با تاکید بر اهمیت توجه به جذابیت در سینماهای استان، افزود: کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و دیگر دست اندرکاران عرصه سینما باید به این پیام مردم برای سیاست‌گذاری در حوزه فیلم توجه کنند و به تولید محتوا بر اساس سلیقه مردم اقدام کنند.

وی بر تولید فیلم های مذهبی با محتوای عمیق و فاخر از سوی فیلم سازان تاکید کرد و افزود: مردم به فیلمی علاقه‌مند هستند که مانند فیلم «محمدرسول‌الله» محتوای عمیقی دارد و بسیار فاخر و ارزشمند است.

مدیرامورسینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست با بیان اینکه ضرورت تشکیل این نشست مدت هاست که احساس می شد، گفت: امید است بتوانیم با فعال شدن شورای فیلم و عکس بتوانیم فعالیت های خوبی را در سه ماهه باقی مانده از سال و سال های آینده داشته باشیم.

ابوالحسن حیدری، برگزاری جشنواره فیلم فجر، برگزاری جشنواره استانی فیلم و عکس، صیانت از محصولات سینمایی، توجه به گروه های مختلف سینمایی،  توسعه فضاهای سینمایی و ورود به بخش خصوصی، تجهیز مجتمع های فرهنگی وهنری به امکانات سینمایی، راه اندازی شورای عالی سینما، نگاه به حوزه سینمایی تحت عنوان پردیس سینمایی، اجرای طرح سینمای سیار، حمایت و توسعه مراکز سینمایی، آموزش ، به روز رسانی تجهیزات انجمن سینمای جوانان استان و توسعه فعالیت های سینمای جوان در شهرستان ها را از اهم برنامه های حوزه سینمایی ، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره المپیاد فیلم سازی کشور در استان، راه اندازی باشگاه فیلم و عکس، برگزاری دوره آموزش فیلم سازی و عکاسی و ... از اهم برنامه های اجرا شده امسال توسط انجمن سینمای جوانان استان به شمار می رود.

در ادامه این نشست فیلم سازان و عکاسان به ارائه نظرات، پیشنهادت و مطالبات خود در حوزه فیلم و عکس پرداختند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.