۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 328507

پایگاه خبری الیوم السابع روز سه شنبه اعلام کرد، آتش بس موقت ۷ روزه یمن آغاز شد.

آغاز آتش بس موقت در یمن

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به نوشته این پایگاه خبری، آتش بس موقت 7 روزه یمن در راستای مذاکرات صلح یمن دقایقی پیش آغاز شد.

این آتش بس قراربود ساعت 24 شب گذشته در سراسر یمن اجرایی شود اما ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اعلام کرد که آتش بس ساعت 12 امروز به وقت صنعا اجرایی می شود.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اعلام کرد این آتش بس به مدت هفت روز از پانزدهم تا بیست و یکم دسامبر در راستای شروع مذاکرات صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل در سویس ادامه خواهد یافت و درصورت تعهد طرف دیگر خود به خود قابل تمدید است.
این آتش بس درحالی آغاز شد که بمب افکن های عربستان صبح امروز (سه شنبه) یک روستا را در منطقه حرض در استان حجه بمباران کردند که در اثر این حمله دستکم 15 غیرنظامی کشته و بیش از 20نفر زخمی شدند.
دو تلاش قبلی سازمان ملل در مذاکرات تاکنون ناکام مانده و آتش بس برقرار شده در جریان این تلاش ها نادیده گرفته شده و یکی از بدترین بحران های انسانی در یمن بوجود آمده و این کشور را به سمت هرج و مرج کامل سوق داده است.
عربستان به همراه برخی کشورهای عربی و با پشتیبانی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته، زخمی و آواره شده اند
برخی از این کشورهای عضو ائتلاف مثل پاکستان و مصر از اعزام نیرو به یمن خودداری کردند که خشم ریاض و ابوظبی را به همراه داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.