سخنگوی وزارت کشور گفت: اصل برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و در حال حاضر در حال تهیه نرم افزار مربوطه هستند.

شورای نگهبان برگزاری انتخابات الکترونیکی را تأیید کرده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور که ظهر امروز در سازمان ثبت احوال کشور، برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین سند هویتی برای شرکت در انتخابات پیش رو شناسنامه و کارت ملی است، توصیه ما به مدیران ادارات ثبت احوال این است که به صورت شبانه روزی و تمام وقت نسبت به صدور کارت ملی برای متقاضیان اقدام کنند تا آنها برای شرکت در انتخابات با مشکل مواجه نشوند.

وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات نیز اظهار داشت: شورای نگهبان در این راستا تعامل خوبی با وزارت کشور داشته و در نهایت حسن ظن هماهنگی های لازم را انجام داده است. خوشبختانه سخت افزار یا صندوق الکترونیکی انتخابات به تأیید شورای نگهبان رسیده و نرم افزار آن نیز توسط کارشناسان دو دستگاه در حال تهیه است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه  اصل برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته، خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمانبندی تهیه شده ثبت نام کاندیداهای  انتخابات مجلس خبرگان از پنج شنبه 26 آذر در وزارت کشور و حوزه‌های اصلی آغاز می‌شود. ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از شنبه 28 آذر در وزارت کشور و فرمانداری‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام برای متقاضیان یک هفته است، گفت: بعد از این مرحله بررسی صلاحیت متقاضیان آغاز خواهد شد. توصیه اصلی دولت به کسانیکه قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند این است که از تبلیغات زودرس برحذر باشند و قانون را رعایت کنند.

امیری با تأکید براینکه کاندیداها باید به دنبال اثبات خود باشند، گفت: این افراد باید خط قرمزها را مراعات کنند. اگر فردی مرتکب تخلف شود در هیئت‌های نظارت و اجرایی بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و با وی برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.