معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران گفت که اگر با پدیده تروریسم توسط همه کشورها و به‌طور دسته‌جمعی برخورد نشود امکان حل بحران سوریه وجود ندارد.

اگر با پدیده تروریسم برخورد نشود امکان حل بحران سوریه وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، مجید تخت‌روانچی رایزنی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در جریان سفر دوروزه خود به چک با مارتین تلاپا همتای چکی خود ملاقات کرد.

 

در این ملاقات طرفین با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصله در روابط دو کشور طی یک سال گذشته بر تداوم و تقویت این روند تأکید کردند.

گسترش همکاری در بخش سیاسی ــ پارلمانی و اقتصادی و همکاری در زمینه‌هایی همچون انرژی، راه‌آهن، ماشین آلات صنعتی از جمله موضوعات مورد توافق دو طرف بود. در بخش منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مسائل منطقه به‌ویژه تروریسم و بحران سوریه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مجید تخت‌روانچی با اشاره به فراگیری پدیده تروریسم و خطر جهانی آن اظهار داشت: اگر با پدیده تروریسم توسط همه کشورها و به‌طور دسته‌جمعی برخورد نشود امکان حل بحران سوریه وجود ندارد.

تلاپا نیز در خصوص سوریه تأکید کرد که این بحران راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل سیاسی با احترام به اراده مردم سوریه میسر می‌گردد.

همچنین تخت‌روانچی در ملاقات ایوو شرامک معاون اروپای وزارت خارجه چک موضوع همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا را مهم دانست و بر تحکیم روابط با کشورهای اروپایی تأکید کرد.

وی در این ملاقات با اشاره به نشست اخیر گروه‌های مخالف سوری در حالی که تروریست‌ها نیز در آن حضور داشتند اظهار داشت: گفتگوهایی که تروریست‌ها در آن مشارکت داشته باشند نمی‌تواند به نتیجه برسد.

شرامک نیز ایران را کشوری کلیدی در منطقه خاورمیانه توصیف کرد که می‌تواند نقش ویژه‌ای در حل مسائل منطقه و تنوع انرژی اروپا داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.