قدس آنلاین: رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و ۲۰۲ هزار نفر در استان رأی اولی هستند.

در اصفهان امسال ۲۰۲ هزار نفر رأی اولی هستند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، سید رضا عقدایی در هفتمین جلسه سران احزاب و تشکل‌های سیاسی استان که به ریاست استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد انتخابات استان اصفهان با دستور استاندار تشکیل و پس از مشخص شدن اعضا این ستاد کمیته‌های 6گانه تشکیل شد که تاکنون 9 جلسه برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان به تشکیل این کمیته‌ها در سطح همه شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: طرح آموزشی و توجیهی مجریان انتخابات با برگزاری دوره‌های آموزشی در حال انجام است.

وی افزود: ستاد انتخابات استان تعامل و هماهنگی خوبی با وزارت کشور دارد و دستورالعمل‌ها و قوانین انتخاباتی از طریق پرتال جامع اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

عقدایی از آمادگی شهرهای اصفهان و مبارکه برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک خبر داد و افزود: بررسی خطوط مخابراتی، پیش‌بینی تعرفه‌های انتخابات، اخذ کارت هوشمند برای فرمانداران، تشکیل ستاد امنیت انتخابات و ... از جمله اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

عقدایی اضافه کرد: شهرستان اصفهان 2 میلیون و 258 هزار نفر جمعیت دارد که 1 میلیون و 740 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و 202 هزار نفر در استان رأی اولی هستند.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه و ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه آغاز خواهد شد.

عقدایی خواستار تلاش احزاب برای ایجاد شور و نشاط در انتخابات شد و گفت: باید این امکان فراهم شود که نمایندگانی در تراز ملی در استان داشته باشیم و باید به مردم و کاندیداها اطمینان دهیم که انتخابات به صورت کاملاً سالم برگزار می‌شود و مردم این احساس را داشته باشند که رأی آن‌ها سرنوشت‌ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات به عنوان دو بال جریان انتخابات هستند، گفت: اصل اقدامات این دو هیئت تعامل است.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به تعداد شعب اخذ رأی اشاره کرد و گفت: در انتخابات گذشته تعداد شعب اخذ رأی هزار و 962 شعبه ثابت و 358 شعبه سیار و در مجموع 2 هزار و 320 شعبه بود که به احتمال زیاد امسال نیز همین تعداد شعبه را خواهیم داشت.

عقدایی جمع حوزه‌های انتخابی استان را 50 حوزه عنوان و تصریح کرد: حوزه‌های انتخابی اصلی 15 حوزه شامل 15 فرمانداری و حوزه‌های انتخابی فرعی 35 حوزه است که شامل 9 فرمانداری و 26 بخشداری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.