رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از شاخص‌های مردم‌سالاری همین بسیج است و وجود بسیج نشان می‌دهد که این نظام با خواست مردم و حمایت مداوم مردم به حیات خود ادامه داده است.

بسیج یکی از شاخص‌های مردم‌سالاری است/در عین قانون‌محوری، باید همه اصول را رعایت کنیم
 
 
  •  
     

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی مظفری صبح امروز در دومین گردهمایی فرماندهان بسیج قوه قضائیه که در مجتمع میلاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یادگار گران‌سنگ امام خمینی(ره) است و از زمانی که انقلاب اسلامی پا گرفت بسیج نیز متولد شد و بر اساس شرایط ایفای نقش کرد.

وی افزود: بسیج در عرصه فرهنگ آموزش دانش‌آموزی قضایی و هر قسمتی لازم بود خود را نشان داد و گرامیداشت بسیج گرامیداشت امام (ره) است.

مظفری بیان کرد: یکی از شاخص‌های مردم‌سالاری همین بسیج است به نوعی وجود بسیج نشان می‌دهد که این نظام با خواست مردم و حمایت مداوم مردم به حیات خود ادامه داده است و در زمانی که بحران سوریه مطرح شد الگوی بسیج ارائه شد و این کشور از این خطر عظیم نجات داده شد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مشارکت مردمی از بسیج صورت می‌گیرد و نخستین جمله‌ای که اذهان را متوجه خود کرده در بسیاری از موارد نام بسیج است.

وی ادامه داد: مردم هر چه نگرانی دارند باز نگاهشان به بسیج است که امیدواریم عملکرد ما به‌گونه‌ای باشد که این امید را در کشور و سایر کشورها داشته باشیم.

رئیس‌ کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: مسئولیت‌پذیری مردمی در فرهنگ غربی و اسلامی در همین بسیج است و معمولاً در کشورهای غربی از طریق احزاب خواسته‌های مردم بیان می‌شود و در زمینی که یک حزب حاکم شد، سایر احزاب دیگر احساس مسئولیت نمی‌کنند و به دنبال تخریب آن هستند اما بسیج در هر حالتی مسئول است و برای آن فرقی ندارد چه کسانی در مسندی حضور دارند.

مظفری با بیان اینکه بسیجی کار را برای ادای تکلیف الهی انجام می‌دهد، تصریح کرد: احزاب در غرب به دنبال اهداف مادی هستند اما در بسیج سعادت انسانی و معنوی مورد توجه است و در جامعه اسلامی از طریق بسیج تک‌تک مردم می‌توانند در آن حضور داشته باشند و بسیج محور اصلی است.

وی افزود: در عین قانون‌محوری، باید همه اصول را رعایت کنیم، اگر همه کارها را به عنوان وظیفه الهی وارد شویم، بسیار ارزشمند است.

مظفری گفت: تنبیه و تشویق‌های بی‌مورد نباید در بسیج صورت گیرد، در بحث تشویق و تنبیه امکان خطا زیاد وجود دارد البته تشویق اگر به جا باشد بسیار حائز اهمیت است و از طرفی تنبیه و تشویق‌های ظاهری هم نباید در روح بسیجیان خدشه‌ای وارد کند، زیرا بسیج کار را برای خدا انجام می‌دهد.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.