وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نتایج اقدامات مربوط به حل و فصل فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، آغاز اجرای برجام و بسته شدن پرونده ۱۲ ساله مطالعات ادعایی موسوم به 'پی ام دی' گفت: حل و فصل وضعیت برنامه هسته ای ایران یک جهش بزرگ در منطقه به شمار می رود.

لاوروف: حل و فصل برنامه هسته ای ایران یک جهش بزرگ منطقه ای است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با «خالد ال خلیفه» همتای بحرینی خود گفت از یک طرف تهدید تروریسم در منطقه خاورمیانه به شدت افزایش یافته که دشمن کشورهای عربی، روسیه و ایران است و همزمان جهش کیفی بزرگی در روند حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران حاصل شده است.

وزیر خارجه روسیه با بسیار مهم خواندن توافق های به دست آمده در باره برنامه هسته ای ایران، اظهار کرد: توافق ها به دست آمده برای اتخاذ رویکردهای موثرتر برای حل مسایل منطقه ای اهمیت فراوان دارد.
براساس برجام که حاصل دو سال مذاکرات طولانی ایران و گروه 1+5 در وین است، طرفین باید تعهداتی را به صورت متقابل انجام دهند که لغو کامل تحریم های ضد ایرانی را نیز شامل می شود.
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز با صدور قطعنامه ای پرونده 12 ساله مطالعات ادعایی در مورد برنامه هسته ای ایران را مختومه اعلام کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به شرایط جدید در سیر اوضاع منطقه خاورمیانه، باید ساز و کار تامین امنیت آن نیز نوسازی شود.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که به اتفاق همتای بحرینی به این نتیجه رسیده است که باید روند تجدید ساختار امنیت منطقه با شرکت بازیگران منطقه ای و بین المللی در سطح کارشناسان آغاز شود و بهتر است یکی از کشورهای منطقه میزبان چنین نشستی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.