قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله اقدامات مورد نیاز برای توسعه پایدار روستاها بوده و نیازمند برنامه‌ریزی است.

ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای توسعه پایدار روستاها ضروری است/ هیچ توسعه پایداری در کشور بدون مشارکت روستاها حاصل نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محسن عرب‌باغی در نشست با معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور گفت: هیچ توسعه پایداری در کشور بدون مشارکت روستاها حاصل نمی‌شود.

 

وی یکی از سیاست‌های موثر برای توسعه روستاها را طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای مشارکتی در قالب شرکت‌های تعاونی دانست و خاطرنشان کرد: از این طریق زمینه ایجاد صنایع کوچک، شرکت‌های دانش بنیان و خوشه‌های تولیدی با هدف توسعه متوازن روستاها فراهم می‌شود.

عرب‌باغی این طرح را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و عاملی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها عنوان کرد و گفت: از جمله اصلی‌ترین اهداف سازمان منطقه آزاد ارس حضور فارغ‌التحصیلان صنعت و کشاورزی در عرصه‌های اقتصادی و ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان است که با ایجاد شرکت‌های تعاونی می‌توان زمینه بازگشت نخبگان و فارغ‌التحصیلان به روستاها و توسعه طرح‌های دانش‌بنیان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی همه‌جانبه به روستاها نیاز اصلی توسعه کشور است طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای مشارکتی در روستاها را زمینه مناسبی برای افزایش بهره‌وری و کمک به اقتصاد ملی عنوان کرد.

عرب‌باغی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب روستاهای شهرستان جلفا در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و دامداری گفت: برنامه‌ریزی مدون و مستمر برای ایجاد زمینه‌های لازم برای رونق تولید و صنعت در روستاها برای توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری در کشور ضروری است.

معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور در راس هیئتی متشکل از مسئولین کشوری و استانی ضمن بازدید از کارگاه‌های تولیدی روستای ارسی به عنوان صنعتی‌ترین روستای کشور، در نشستی مشترک با مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ارس اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا در شهرستان جلفا را بررسی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.