حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن« حمله ارتش نیجریه به نیروهای سازمان اسلامی در شهر زاریا که به شهادت و زخمی شدن صدها تن شد »، خواستار آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزکی رئیس این سازمان و دیگر بازداشت شدگان شد.

حزب الله لبنان خواستار آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزکی شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا،حزب الله با تاکید به این که « این جنایت در برگیرنده همه ویژگی های یک کشتار دسته جمعی است» خاطرنشان کرد: تیراندازی به شیخ ابراهیم زکزکی و بازداشت او در کنار ده ها تن دیگر از اعضای سازمان اسلامی نیجریه سئوالات زیادی را در خصوص پشت پرده این جنایت و اقدامات نیروهایی که مرتکب این جنایت شده و طرف های بین المللی و منطقه ای تشویق کننده این اقدام جنایتکارانه برانگیخته است. 
در این بیانیه از مقامات نیجریه خواسته شده است تا ضمن کشف همه حقایق پشت پرده این جنایت، با انجام تحقیقات شفاف مرتکبان، آمران و تشویق کنندگان را مجازات کنند.
حزب الله همچنین از مقامات نیجریه خواستار آزادی فوری شیخ زکزکی و دیگر بازداشت شدگان ، تسلیم پیکرهای شهدا به خانواده ها، بازگشت به مسیر عقلانیت و حکمت و درمان این جراحت سنگین که احساسات همه مسلمانان جهان و مردم نیجریه را جریحه دار کرده است، شد.
حزب الله به خانواده شهدای این جنایت تسلیت گفته ، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرده و خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.