وزیر بهداشت گفت: روند بیماری آنفولانزا در کشور، همانند سال‌های گذشته است و هیچ گونه نگرانی و مشکل جدی در این باره وجود ندارد.

هیچ گونه نگرانی درباره بیماری آنفولانزا در کشور وجود ندارد

به گزارش قدس انلاین به نقل از میزان، سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم آغاز ساخت کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان تویسرکان در جمع خبرنگاران، افزود: از مردم تقاضا دارم تا مراقبت‌هایی را که هر ساله به ویژه در مناطق سردسیر داشته‌اند، در سال جاری نیز رعایت کنند و در صورت مسافرت، حتما خود را با لباس گرم بپوشانند.

وزیر بهداشت همچنین به مردم توصیه کرد: از تماس با افرادی که سرما خوردگی دارند یا در معرض ابتلا به آن هستند، پرهیز کنند. مصرف مایعات به میزان زیاد را مورد توجه داشته باشند اما در صورتی که دچار تنگی تنفس و سرفه شدند، به پزشک مراجعه کنند.

هاشمی همچنین در مورد آخرین آمار فوت شدگان بر اثر ویروس آنفولانزا در کشور، خاطر نشان کرد: آمارهای مورد تأیید و قابل استناد را مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

وزیر بهداشت همچنین درباره تفاوت بودجه امسال با سال‌های گذشته، اظهار کرد: هنوز بحث بودجه تمام نشده و امیدوارم که تا هفته آینده، بودجه به مجلس ارائه شود اما قیمت نفت در مقایسه با روز نخست شروع به کار دولت و حتی سال گذشته، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: دولت خدمات خود در حوزه سلامت را با قوت بیشتری ادامه خواهد داد و منابع آن پیش بینی شده و امیدوارم در زمان مقرر، محقق شود.

وزیر بهداشت بر وجود عزم جدی در دکتر روحانی به منظور ادامه طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ایشان بارها این نکته را اعلام کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مسیری را دنبال می کند که رییس جمهور تعیین می کند و لازم است تا از دولت و مجلس به دلیل حمایت های خود از طرح تحول نظام سلامت، با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، تشکر و قدردانی کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.