قدس آنلاین - ایلام: مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: این شرکت برای سپری کردن زمستان آمادگی کامل دارد و آماده برخورد با هر گونه اتفاقی هستیم.

آمادگی شرکت گاز ایلام برای سپری کردن زمستان

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، روح اله نوریان با بیان اینکه مشکلی برای تأمین گاز مردم ایلام در فصل زمستان وجود ندارد، اظهارداشت: در آستانه ورود به فصل زمستان هستیم و قطعاً برودت هوا نیز با فصل زمستان بیشتر می‌شود و مصرف گاز در استان ایلام افزایش خواهد یافت و در کنار افزایش برودت هوا و استفاده زیاد ناشی از این موضوع امکان بروز اتفاقات غیرمترقبه در حوزه گاز هم وجود دارد، به عنوان مثال چند وقت گذشته طوفانی در حوزه جنوب کشور پدید آمد و چند پالایشگاه نیز برای چند ساعت از مدار خارج شد.

وی با اشاره به اینکه سوخت گاز چون خاصیت ذخیره‌سازی مانند نفت و ... را در منازل ندارد هرگاه در انتقال این نوع سوخت بدون توجه به برودت هوا مانعی پدید آید قطعاً برای چند ساعت گاز قطع خواهد شد، افزود: حتی در فصل گرما اگر یک خط انتقال گاز در استان قطع شود تا مطلع شدن و شناسایی محل و ترمیم و تعمیرات و جوشکاری خط چند ساعتی به طول خواهد انجامید و در پاره‌ای مواد تا 24 ساعت زمان خواهد برد.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام با تأکید بر اینکه در بهترین شرایط تأسیساتی و انتقال و توزیع گاز در استان ایلام قرار داریم و تمام فعالیت‌های تعمیراتی را در فصل تابستان انجام دادیم و در این راستا مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: امیدواریم در زمستان پیش روی نیز هیچ قطعی در استان ایلام و هیچ کجای کشور پدید نیاید و واقعاً تمایلی برای ذخیره‌سازی سوخت نفت با حجم‌های زیاد از سوی مردم استان ایلام وجود ندارد، اما ذخیره‌سازی در حد 20 یا 30 لیتر نفت در منازل شرط عقل است نه اینکه مردم تانکرهای یک هزار لیتری و بیشتر را برای سوخت زمستانه خود ذخیره‌سازی کنند.

روح اله نوریان به شایعات اخیر در خصوص برودت شدید دمای هوا و قطعی احتمالی گاز در استان اشاره کرد و بیان داشت: مردم تنها باید برای اتفاقات آمادگی داشته باشند نه برای قطعی گسترده و دامنه‌دار گاز در استان چرا که با تدابیر اندیشیده شده مسئولان عالی در مرکز و استان، در حوزه شرکت گاز هیچگونه قطعی گسترده و دامنه‌دار گاز روی نخواهد داد که مردم به زحمت بیفتند.

وی با بیان اینکه در جلسات مدیریت بحران استان ایلام نیز اعلام کرده‌ایم که سعی شود برخی از نانوایی‌ها به صورت دوگانه سوز باشند که در صورت نیاز بتوان از سوخت جایگزین استفاده کنند، تصریح کرد: برای مدارس و مراکز درمانی و ... دستوراتی در خصوص دوگانه‌سوز بودن مشعل‌های موتورخانه صادره شده و الزاما باید این نوع مراکز به این شیوه سیستم‌ گرمایشی داشته باشند و در مواقع افت فشار شبکه‌های خانگی جزو اولویت قطعی گاز نبوده و به عنوان مثال اگر افت فشاری به شبکه تحمیل شود قطعا مراکز صنعتی، درمانی و ... در اولویت قطعی گاز قرار داشته و شبکه‌های خانگی در این اولویت قرار ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.