قدس آنلاین: امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید آمریکا این را بداند که همانطور که قرآن گفته مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین، آینده جهان به دست شیعه و حضرت ولیعصر (عج)‌ می‌باشد.

امریکا بداند آینده جهان در دست شیعیان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان ریشه جنایات نیجریه را آمریکا و دو مزدور یعنی آل‌سعود و رژیم صهیونیستی دانست و اظهارداشت: جنایت آل‌سعود، آمریکا و سلفی‌ها این بار در نیجریه بود و این‌ها به یک حسینیه حمله کردند و شیعیان و رهبر آنان را به خاک و خون کشیدند.

وی  خطاب به حکام مرتجع آل‌سعود و رژیم صهیونیستی افزود: حکام مرتجع آل‌سعود و رژیم صهیونیستی از نوکری و مزدوری صدام عبرت بگیرند و همانطور که سرانجام صدام به دست خود آمریکائیان از بین رفت مطمئناً‌ سرنوشت آل‌سعود و رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک جز سرنوشت صدام نخواهد بود.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، بیان کرد:‌ این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است و دکتر مفتح این قهرمان علم و دین و عالم را در دانشگاه شهید کردند.
وی با بیان این که ریشه همه علوم موجود مکتب امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است اذعان داشت: اما یکی از خیانت‌های استعمار و استکبار جدا کردن حوزه و دانشگاه می‌باشد و این‌ها  علاوه بر جدا کردن این دو از یکدیگر، دل این دو را نیز از یکدیگر دور کردند؛ وحدت حوزه و دانشگاه به معنای این است که همانند زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) مجموعه علوم اعم از علم دین، شیمی، فیزیک و ... در یک دانشگاه باشد.
میردامادی با تاکید بر این که  جامعه ما پزشک می‌خواهد و هم روحانی نیاز دارد، ادامه داد: عالم باید به دانشگاه نفوذ کند و ایمان را به دانشگاه تزریق نماید تا پزشکی که فارغ‌التحصیل می‌شود متعهد و با ایمان باشد اما در غیر اینصورت فاجعه شده و پزشکی که فارغ‌التحصیل می‌شود زخم صورت یک بیمار 4 ساله را پس از بخیه به دلیل پول نداشتن بیمار بخیه‌ها را می‌کشد.
وی با اشاره به روز مبارزه با خشونت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جوانان انقلابی را افراطی خطاب نکنید، افراطی کسی است که به هر ترفندی به دنبال تضعیف شیعه در هر جای دنیا می‌‌باشد و در قرآن کریم آمده است که با کسانی که فکر آنها شیعه و اسلام می‌باشد باید مهربان بوده و نسبت به کفار و دشمنان خشن باشیم و اگر جوانانی در دانشگاه فریاد مرگ بر آمریکا زدند خشونت نیست بلکه اشدا علی‌الکفار است.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دنیا و جهان زیر نظر اراده خداوند است و این سلاح‌هایی که دشمنان دارند همه بازیچه بوده و اگر خداوند اراده کند می‌تواند آمریکا را به خاک مذلت بکشاند، اگر امام خمینی (ره)‌ گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به خاطر ایمان او بوده است که همه چیز را زیر نظر خداوند می‌دانسته است.
وی به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه انسان به مرحله متقی نمی‌رسد مگر اینکه هر روز حسابی روی اعمال خودش باز کند، اشاره  و بیان کرد: انسان متقی نیست، مگر اینکه هر روز حساب کند همانطوری که شریک روی شریکش روی خوردن، پوشیدن حساب می‌کند و دقت می‌کند که حرام است و یا حلال است.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه خداوند قدرت مطلق می‌باشد و در عدسی محدود چشم ما نامحدود جمع نمی‌شود، تأکید کرد:‌ لازم است توجه شود که ما تنها حس بینایی نداریم و در کنار آن حس شنوایی، چشایی و ... نیز داریم و از همه بالاتر خداوند به ما عقل داده است و راه شناخت خداوند از طریق شناخت آثار خداوند و عقل می‌باشد.
وی اضافه کرد: همانطور که دیدن و لمس عقل از طریق چشم امکانپذیر نمی‌باشد و زمانی که فردی را می‌بینیم در مورد او نمی‌توان گفت که آیا دانشمند است و یا دیوانه است و تنها از طریق آثار او همچون سخن گفتن او قابل تشخیص می‌باشد.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: بدترین نادانی‌ها و حماقت‌ها برای انسان این است که منکر خداوند شود، همانطور که امام حسین (ع) در دعای عرفه می‌گویند «کور است آن چشمی که خداوند را نبیند»؛ این جهان پیچیده و با عظمت نشانه خالق و آفریننده حکیم و بزرگ است.
حجت‌الاسلام میردامادی مطرح کرد: امروز روح انسان و اینکه روح چه می‌باشد در ابهام است و بشر نتوانسته وارد این موضوعات شود و همانطور که در آیات قرآن آمده است همه عالم نشانه‌ای از خداوند می‌باشد و همانگونه که امام خمینی (ره)‌ فرمودند عالم در محضر خداوند است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.