مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حبس بدهکاران مالی گفت: بنده بار‌ها گفته‌ام که از نظر شرع مقدّس حبس بدهکاران مالی جایز نیست و چنین افرادی نباید زندانی شوند.

حبس بدهکاران مالی جایز نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئولان سازمان زندان‌های کشور با تقدیر و تشکر از اجرای برنامه‌های خوب قرآنی و فرهنگی در زندان‌ها اظهار داشت: وظیفه مسئولان زندان‌ها در تعلیم و تربیت زندانیان بسیار سنگین و مهم است و وجود فعالیت‌های گسترده‌ای که اشاره کردید، موجب کاهش مفاسد و جرائم در جامعه می‌شود؛ سعی کنید این گونه برنامه‌ها را در سراسر کشور گسترش دهید.

وی زندان را یک مدرسه تربیتی دانست و افزود: ما دوست نداریم زندان‌ها پر شود و باید در همین راستا تلاش کرد و کسانی که حاکم شرع جامع‌الشرایط اجازه حبس آن‌ها را می‌دهد، باید با زندانی‌شدن به تربیت آن‌ها بپردازید و طوری شود که وقتی از زندان خارج می‌شوند، مرتکب اعمال خلاف نشوند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: بدانید مسأله راهنمایی یک انسان، مسئله کمی نیست؛ کار بزرگی است، مسئولیت سنگینی به شمار می‌رود و ثواب بسیار زیادی دارد. باید کسانی که خود متصدی این کار هستند انسان‌هایی با تقوا، مخلص و دلسوز باشند و تنها هدفشان رضای خدا و هدایت انسان‌ها به سوی بندگی خداوند متعال و رشد همه‌جانبه جامعه باشد.

وی درباره خانواده زندانیان، مطالب مهمی را متذکر شد با اشاره به ضرورت توجه به خانواده‌های زندانیان بیان کرد: حفظ حقوق خانواده زندانیان از وظایف مهم مسئولان این سازمان‌ است که باید در این زمینه نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول هم شما را یاری و همکاری کنند به نحوی که با حبس سرپرست خانواده، حقوق خانواده او تضییع نشود و باید از نظر اقتصادی و فرهنگی آن‌ها را تأمین کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حبس بدهکاران مالی تصریح کرد: بنده بار‌ها گفته‌ام که از نظر شرع مقدس حبس بدهکاران مالی جایز نیست و چنین افرادی نباید زندانی شوند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال باید در کار و شغل بزرگی که انتخاب کرده‌اید، رضای خداوند را در نظر داشته باشید و طوری عمل کنید که اسباب خوشحالی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم شود و من هم برای توفیقات بیشتر شما دعا می‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.