رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار در زمینه مالیات باید متعادل شود تا واحدهای تولیدی تحت فشار نباشند گفت: تا رونق ایجاد نشود مالیات گرفتن بی‌اثر است.

فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی کاهش یابد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علی لاریجانی عصر امروز در همایش ملی تجلیل از کارگران ساختمانی ایران که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه کارگران پایه‌های اصلی استقلال کشور هستند اظهارداشت: کارگران از ارکان انقلاب هستند و با همت آن‌ها در مسیر پیروزی انقلاب و تداوم آن حضور فعال داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران همیشه در تمام صحنه‌ها پیشرو بودند افزود: کارگران در نظام ما فضلی نسبت به سایر اقشار در مسائل مختلف دارند و همه قدردان آن‌ها هستند.

لاریجانی با اشاره به اینکه قانون بیمه کارگران قانونی مسرت‌بخش است چون کارگران ساختمانی و بافندگان بیمه درستی نداشتند گفت: در مجلس برای این بیمه تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران ساختمانی کار سختی دارند و چون سامان‌دهی نشدند بیمه هم نداشتند تصریح کرد: بر اساس قانون تصویب شده است همه کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند و امیدواریم حرکت مداومی در کشور در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در مجلس از بیمه کارگری حمایت می‌کنیم تا این قشر از آرامش و امنیت روانی برخوردار شوند خاطر نشان کرد: از استاندار قم می‌خواهیم که پیشنهاد تشکل کارگران ساختمانی استان قم مبنی بر داشتن ساختمانی برای ساماندهی کارگران را انجام دهد.

لاریجانی در خصوص پیشنهاد قانون ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم اما مشکلی که وجود دارد این است که در برخی مشاغل ایرانی‌ها کمتر اقبال دارند برای همین اتباع ورود می‌کنند. برای همین خواهان این هستیم که هیچ بیگانه‌ای در ایران شغل نداشته باشد و همه مشاغل برای خود ایرانیان باشد، در همین راستا با وزارت و اصناف کارگری جلسه‌ای می‌گذاریم تا اگر جلسه حضور ایرانیان در مشاغل مختلف فراهم شود با این قانون مشاغل کارگری تماما به نیروهای ایرانی برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از معضلات اساسی کشور است تصریح کرد: متاسفانه برخی مشاغل به اتباع اختصاص دارد که با همکاری و همفکری با وزارت کار و تشکل‌های کارگری این مشکل را حل می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم آموزش کارگران و کارفرمایان در حوزه ساختمانی گفت: این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که اگر علاقه مردم به آن وارد شود به موفقیت می‌رسد.

لاریجانی با اشاره به اینکه رکود اقتصادی یکی از مشکلات کشور است عنوان کرد: یکی از مسائل ما این است که تا رونق تولید در کشور ایجاد نشود با رکود مواجه هستیم، یکی از مسائلی که از سه سال پیش مورد بحث بود مربوط به مشکلات حوزه اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و حل بیکاری بود که راهکار آن ایجاد جریانی پویا در تولید است.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح اقتصادی یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع رکود است خاطر نشان کرد: اینکه صد هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی است خسارت بار است و عامل آن بی‌انظباطی و سوء مدیریت است. این تخلفات در مجلس پیگیری شده چراکه این مسئله حق الناس است و این اشکال باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه اقتصاد در کشور رنجور است بیان کرد: بخشی از آن مربوط به تحریم و بخش دیگر مربوط به نوع مدیریت است.

لاریجانی با بیان اینکه حدود یک سال قبل از دولت یازدهم بحث مذاکرات به بن بست رسیده بود تصریح کرد: کانال‌هایی از راه‌های دیگر برای مذاکرات پیشنهاد شد تا با شرایطی آن را دنبال کنیم یکی از این شرایط این بود که طرف مقابل رسما مسئله غنی‌سازی در ایران را بپذیرد.

وی با بیان اینکه بعد از گفت‌و‌گو‌ها طرف مقابل غنی‌سازی ایران را شفا‌ها پذیرفتند افزود: حدود 12 سال مصاف بین ایران و غربی‌ها وجود داشت آن‌ها ما را به ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کردند به همین دلیل در شورای امنیت و شورای حکام تصریح کردند که ایران غنی‌سازی نداشته باشد.

لاریجانی با بیان اینکه ما با استناد به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت تولید، انباشت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی به دنبال آن نمی‌رویم افزود: ما در اوج جنگ تحمیلی هم به دنبال سلاح کشتار جمعی نبودیم و رهبران دینی ما آن را حرام اعلام کرده‌اند. اما طرف مقابل این موضوع را قبول نمی‌کرد، مخالف غنی‌سازی ایران بود و علیه ما قطعنامه صادر کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول مذاکرات شورایی وجود داشت که روند مذاکرات را بررسی می‌کرد تا اگر مشکلی وجود داشت آن را رفع می‌کرد گفت: یکی از مشکلات کار این بود که در شورای حکام سنگ جدیدی را انداختند که بر اساس آن کشورهایی اعلام کردند دلایلی وجود دارد که حرکت ایران به سمت تولید سلاح‌های نامتعارف که‌‌ همان PMD است را نشان می‌دهد از همین رو شورای حکام از ایران خواست فعالیتش را متوقف کند.

وی با بیان اینکه پرونده پی‌ام دی مانعی برای فعالیت هسته‌ای ما بود و به بهانه گذشته صلاحیت کار در آینده را ندارد عنوان کرد: در برجام این موضوع لحاظ شده بود و پرونده PMD در گذشته تقریبا بسته شد و این توفیق بزرگی برای دستگاه دیپلماسی بود. این یکی از دستاوردهای بزرگ کشور ما در مسئله هسته‌ای بود که این پرونده بسته شد.

لاریجانی با بیان اینکه آژانس اعلام کرد هیچ دلیلی بر انحراف در تولید مواد غنی‌سازی برای تولید سلاح هسته‌ای نیافتیم گفت: آژانس مسائل مربوط به گذشته را تا امروز مطرح می‌کرد اما از امروز به بعد مباحث درمورد آینده است ما در آینده هم نمی‌خواهیم به سمت این موضوع برویم از این رو نگرانی در این زمینه نداریم. امیدواریم سند برجام به زودی اجرایی شود تا تحریم‌ها رفع شود.

وی با اشاره به فاجعه نیجریه اظهار داشت: در این حادثه عده‌ای مسلمان که در حال عزاداری و عبادت بودند توسط عده‌ای جنایت کار به شهادت رسیدند این فاجعه بزرگی است که از مسئولان نیجریه خواستار محکومیت مجرمان هستیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران گام‌های استوار و سنجیده‌ای در مسائل بین‌المللی برداشته است تصریح کرد: زمینه برای رفع تحریم‌ها و ساماندهی اقتصادی فراهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار در زمینه مالیات باید متعادل شود تا واحدهای تولیدی تحت فشار نباشند تصریح کرد: تا رونق ایجاد نشود مالیات گرفتن بی‌اثر است. امیدواریم با همت دولت و مجلس و حمایت مردم سال آینده سالی با نشاط و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.