وزیر بهداشت درباره چرایی توقف بسته‌های جدید طرح تحول سلامت گفت: اگر منابع آن تأمین نشود طبیعی است که نباید ناقص شروع شود و اگر اطمینان از ادامه آن نداریم بهتر است هیچ کاری را شروع نکنیم.

پول نباشد دیگر کار جدید در طرح تحول سلامت نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، پس از اتفاقات چند ماه اخیر درباره ادامه طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت یازدهم، هر از گاهی صحبت‌های از کُند شدن ادامه این طرح بزرگ به گوش می‌رسد، کما اینکه شواهد نیز این را نشان می‌دهد که این طرح به مانند آغاز بکار خود سرعت لازم را ندارد، بطوریکه وزیر بهداشت و دیگر صاحب نظران حوزه سلامت نیز معتقدند که ادامه مناسب و با شتاب این طرح در گرو حمایت بیمه‌ها و پایداری اعتبارات است. در این رابطه سید حسن هاشمی درباره روند کنونی اجرای این طرح بزرگ دولت به سئوالاتی پاسخ داد.

س: آیا اجرای بسته‌های جدید طرح تحول سلامت متوقف شده است؟

هاشمی: متوقف! مگه می‌شود همچین چیزی!

س: ولی دکتر حریرچی قائم مقام شما عنوان کردند که دیگر بسته‌های جدید طرح تحول سلامت اجرا نمی‌شود ولو اینکه از اعتبارات آن مطمئن شوند!

هاشمی: آهان، منظورتان حلقه‌های بعدی طرح تحول سلامت است، آن کارهای که تاکنون انجام شده است، ادامه دارد، کارهای جدید نیز بر طبق صحبت آقای دکتر حریرچی در صورت تأمین منابع شروع می‌شود بنابراین اگر منابع آن تأمین نشود طبیعی است که نباید ناقص شروع شود و اگر اطمینان از ادامه آن نداریم بهتر است هیچ کاری را شروع نکنیم.

س: این دیدگاه شما به نوعی توقف طرح تحول سلامت نیست؟

هاشمی: نه؛ توقف نیست، بالاخره طرح تحول سلامت تا همین جا نیز بسیار به مردم در حوزه کاهش هزینه‌هایشان و دسترسی و بهداشت و رعایت پیشگیری کمک کرده است.

س: پس چرا یکی از مهمترین بخش‌ها و زیر مجموعه‌های بسته طرح تحول سلامت که مربوط به بیماران و بیماری‌های صعب العلاج بود به طور کامل اجرا نشد و در حرف باقی ماند؟

هاشمی: صعب العلاج اجرا شد! ولی حمایت بیشتری به ویژه برای کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، می‌خواهد که هنوز منابع تأمین نشده است، زیرا برخی‌ها همان 6 درصد و 3 درصد هم ندارند پرداخت کنند. (هزینه بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش طرح تحول سلامت در شهرها 6 درصد و هزینه در بخش روستایی 3 درصد).

س: درباره پرداخت معوقات بیمه‌ها به حوزه‌های سلامت چه خبر؟

هاشمی: اتفاق جدید نیفتاده است، انشاءالله حل می‌شود!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.