شماری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد در اعتراض به کشتار مسلمانان در نیجریه تجمع کردند.

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد به کشتار مردم نیجریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، در این مراسم که بیش از 50 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شرکت داشتند در اعتراض به کشتار شیعیان در مقابل مسجد دانشگاه تجمع و پلاکاردهایی با مضامین ' ماهمه زاکزاکی هستیم' و ابالفضل علمدار، زکزاکی را نگهدار' را به همراه داشتند.

یک روحانی اهل نیجریه در این تجمع که در محل مسجد شهید تدین این دانشگاه برگزار شد، گفت:شیخ زکزاکی زمانی مورد هجمه و مقابله مخالفان و ارتش نیجریه قرار گرفت که خود را پیرو امام خمینی(ره) ، امام حسین (ع) و یار مذهب اهل بیت پیامبر (ص) دانست.
ابوبکر سابیب که پیش از این سنی بوده و به مذهب تشیع گرایش پیدا کرده است، اظهار کرد: کشتار اخیر مسلمانان در نیجریه بسیار بیرحمانه و نابخشودنی است .
وی با بیان اینکه حمایت ها و همدردی مسلمانان ایران از شیخ زکزاکی و مسلمانان نیجریه نشان از این دارد که آنان تنها نیستد ، افزود:شیخ زکزاکی مسلمانی بود که برای اتحاد و وحدت مسلمانان تلاش زیادی داشت .
این روحانی اهل نیجریه گفت: تا کنون شیخ زکزاکی بخاطر فعالیت های خود 9 بار زندانی شده است و همه یارانش یا کشته و یا در زندان هستند.
وی با بیان اینکه ارتش نیجریه کاملا بیرحمانه و با بهانه واهی به مراسم برگزار شده در حسینیه شیعیان حمله کرد و حتی به زنان و کودکان شیرخوار هم رحم نکرد، گفت: فشارها بر شیعیان نیجریه بسیار زیاد است.
وی با اشاره به نامعلوم بودن سرنوشت شیخ زکزاکی، بیان کرد: تاکنون دولت نیجریه هیچ اظهار نظری در مورد سرنوشت وی نکرده و مردم نیز چنین حرکت هایی را حمایت نکرده اند.
در پایان این مراسم بیانیه اعتراض آمیز این دانشجویان قرائت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.