معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه اعتبارات اجرای سیستم آبیاری نوین در دو سال اخیر با وجود محدودیت منابع افزایش یافت، گفت: امیدواریم اعتبارات این بخش به طور کامل در بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه دیده شود.

جهانگیری: اعتبارات اجرای سیستم آبیاری نوین باوجود محدودیت منابع افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری امروز(شنبه) در حاشیه نشست مدیران و معاونان ارشد وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل محدودیت منابع آبی در کشور، اکنون سیستم های نوین آبیاری و تحت فشار یکی از سیاست های مهم دولت است.
وی ادامه داد: نیازمند راهکارهایی برای صرفه جویی در آب هستیم تا با افزایش بهره وری، تولید نیز ارتقا یابد.
معاون اول رئیس جمهوری یادآورشد: وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه طرح آبیاری سیستم های نوین و تحت فشار و توسعه کشت گلخانه ای را در دستور کار دارد که این امر می تواند تاثیر خوبی در صرفه جوبی مصرف آب داشته باشد.
وی افزود: به طور حتم در برنامه ششم توسعه نیز این بخش جزو طرح های اولویت دار خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین تخصیص اعتبار به این بخش در بودجه سال آینده نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده که امیدواریم به طور کامل اختصاص یابد.
وی درباره واردات دانه های روغنی نیز گفت: در گزارش های معاونان وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد کشت کلزا امسال 100 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته.
جهانگیری اضافه کرد: کشاورزان نیز از کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا استقبال کرده اند؛ تصور می کنم اگر وزارت جهاد کشاورزی با همین سیاست پیش برود در برنامه های کمی دانه های روغنی نیز موفق خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: البته برنامه کمی تولید دانه های روغنی پیش بینی شده از سوی وزارت جهاد کاشوری به معنای خودکفایی 100صد درصد نیست اما حرکت به این سمت باید مورد حمایت قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.