رییس ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت ۱۵ امروز ۱۴۱ داوطلب برای نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ۷۷۵ داوطلب برای نام نویسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور و فرمانداری های حوزه های انتخابیه مراجعه کردند.

مراجعه ۱۴۴ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان و ۷۷۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمد حسین مقیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد 774 نفر که برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند نام نویسی 244 نفر قطعی شده است.
وی ادامه داد: همچنین از تعداد 141 نفری که برای نام نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مراجعه کرده اند نام نویسی 92 نفر قطعی بوده و مابقی در حال تکمیل مدارک هستند.
مقیمی افزود: تا ساعت 15 امروز -28 آذر 1394- 774 نفر برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 207 حوزه انتخابیه و وزارت کشور نام نویسی کرده اند که از این ها ثبت نام 244نفر قطعی شده و 530 نفر هم در حال تکمیل پرونده و طی مراحل نام نویسی هستند.
وی اضافه کرد: در مورد خبرگان رهبری هم تا ساعت 15 امروز 141 نفر مراجعه کردند که از این ها ثبت نام 92 نفر تکمیل شده و 49 نفر دیگر هم در حال طی مراحل ثبت نام هستند.
مقیمی ادامه داد: تمام حوزه ها و ستادهای انتخابیه در 31 مرکز استان و وزارت کشور از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و در 207حوزه فرمانداری و ستاد کشور برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام به عمل خواهند آورد.

* آمار هنوز تفکیک نشده است
مقیمی گفت: آمار تفکیک شده وجود ندارد و آمار دائما در حال تغییر است و تفکیک آمار مشکل است.

* فقط یک زن برای خبرگان نام نویسی کرده و خبر ثبت نام بانوان در غیر از تهران صحت ندارد
وی در خصوص آمار زنانی که برای خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند نیز گفت: تاکنون یک نفر نام نویسی کرده و خبر اولیه ای مبنی بر نام نویسی زنان دیگری در شهرستان ها داشتیم که صحت نداشت.

* توافق با شورای نگهبان در استفاده از هیات های اجرایی خبرگان برای مجلس شورای اسلامی
مقیمی همچنین خبر داد: با شورای نگهبان توافق کردیم بتوانیم از هیات های اجرایی مجلس خبرگان که مراحل قانونی را طی کرده اند برای مجلس شورای اسلامی هم استفاده کنیم و طبق این امر عمل خواهد شد.
وی توضیح داد: 30 نفر را به هیات نظارت معرفی می کنیم؛ یعنی فرمانداری برای مجلس شورای اسلامی 30 نفر را معرفی می کند و همانطور برای خبرگان رهبری یک هیات سه نفره در مرحله نخست 30 نفر را معرفی می کند که هیات نظارت باید این ها را تایید کند.
مقیمی افزود: هر تعدادی که تایید شود در مرحله بعد برای مجلس خبرگان رهبری به همان اندازه ای که رد شده اند مجددا معرفی می کنیم و برای مجلس شورای اسلامی تا دو برابر معرفی می شوند و در نهایت باید اینها بین 20 تا 30 نفر باشند تا از آنها دعوت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.