۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: 329436

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در مراسم گشایش نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت در خوزستان گفت: در بخش حفاری نزدیک به ۱۲۰ هزار قطعه به کار می رود که تاکنون ۲۰ هزار قطعه پرمصرف در داخل کشور بومی شده است.

بومی سازی یک ششم قطعه های صنعت حفاری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «حیدر بهمنی» در این مراسم افزود: توانسته ایم بسیاری از تجهیزات را با کمک مرکزهای علمی بومی سازی کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی قادر نبودیم پیچ و مهره ای را در صنعت حفاری تولید کنیم اما اکنون بسیاری از تجهیزات راهبردی این صنعت را داخل کشور تولید می کنیم.
وی تاکید کرد 40 درصد فعالیت شرکت ملی حفاری به بخش خصوصی واگذار شده است و اضافه کرد: به دنبال ادامه واگذاری و مشارکت بیشتر بخش خصوصی هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری با در اختیار داشتن 75 دکل از نظر حجم فعالیت، حرف اول را در خاورمیانه می زند.
بهمنی ادامه داد: صنعت حفاری ایران با پیشینه فعالیت در پروژه های بخش هایی مانند ترکمنستان، دریای شمال (اروپا) و آفریقا، در نظر دارد دوباره حضور خود را در خارج از کشور توسعه دهد.
به گفته او، شرکت ملی حفاری ایران پیشینه حضور در فازهای 9، 10، 14، 17 و 18 پارس جنوبی و همچنین میدان های غرب کارون را دارد.
نمایشگاه تخصصی «تجهیزات نفت ساخت داخل» امروز (شنبه) در خوزستان آغاز به کار کرد و تا چهار روز آینده به فعالیت خود ادامه می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.