در حالی که ایام عزای حسینی و ماه محرم و صفر رو به پایان بود و شیعیان خود را برای ورود به ماه مبارک ربیع الاول آماده می کردند دوباره صهیونیسم و استکبار جهانی غمی دیگر بر پیکره به خون غلتان جهان تشیع وارد آوردند و خبر به خاک و خون کشیدن شیعیان زاریا قلب آزادگان جهان را به درد آورد.

دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با شیعیان نیجریه اعلام همبستگی کردند

به گزارش قدس آنلاین ، خبر به شهادت رسیدن رهبر شیعیان آفریقا «سید ابراهیم زکزکی» تکذیب شد و شیعیان نیجریه برای ادامه راه همچنان به فرامین رهبرشان تکیه کرده اند اما از سویی دیگر در غفلت و خواب کبک گونه مجامع بین المللی، مردم غیور و ولایتمدار ایران در گوشه و کنار جمهوری اسلامی ایران با مردم این کشور هم صدا و هم آواز شدند و صدای تکبیرشان که نشان دهنده همبستگی و هم پیمانی برای احقاق حق این مظلومان بود به گوش مسببین این فاجعه رساندند.
در همین راستا دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در طول سال های فعالیتش همیشه نگاهی فرامرزی به آموزش و تبلیغ آموزه های اسلامی داشته است در جهت محکوم کردن این جنایت، مراسمی را با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برای اعلام انزجار از وقایع پیش آمده در نیجریه برگزار کرد.

رویش انقلاب اسلامی در نیجریه
در این اجتماع که علاوه بر دانشجویان و اساتید دانشگاه برخی از اعضای خانواده سیدابراهیم زک زکی و طلاب نیجریه مقیم ایران نیز حضور داشتند ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «محمد ابراهیم روشن ضمیر» نماینده فرهنگی سابق ایران در آفریقا گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران، نهضت عاشورایی انقلاب در کشورهای جهان سوم روز به روز افزایش یافت و این مسئله پس از پایان جنگ تحمیلی شکل تازه ای به خود گرفت و با قدرت و سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه داد.
استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این مطلب که درسالهای گذشته کشورهای آفریقایی از اعتقادات و مذاهب دیگر ناآگاه بودند افزود: دانش آموختگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ایجاد 10 مرکز اسلامی در کشورهای آفریقایی و برگزاری مراسمات تبلیغی تا امروز توانسته اند نقش موثری در ترویج سیره و روش اهل بیت(ع) در این کشورها داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به تاثیرپذیری این کشورها از مسائل و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران افزود: شیعیان کشورهای آفریقایی و به طور خاص شیعیان نیجریه الگوی خود را انقلاب اسلامی ایران قرار داده اند و حتی برای خود رهبری نیز تعیین کرده اند.
در ادامه این مراسم «یعقوب جبریل عیسی» از یاران شیخ زکزکی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران به ما انقلاب اعتقادی و فکری را آموزش داد، گفت: انقلابی که بر پایه تفکر و اعتقاد صحیح و خداجویی بنا شود با زور هیچ اسلحه ای از پای در نخواهد آمد. در سال های گذشته مسلمانان و بویژه شیعیان در کشورهای مختلف آفریقایی مورد تهاجم قرار گرفته اند اما هیچ زمان کوچک ترین شکی در اعتقادشان بوجود نیامده بلکه بر عزمشان برای حفظ این دستاورد گران بها افزوده شده است.

در پایان این مراسم بیانیه ای قرائت و توسط کلیه حضار امضا، گردید که در بخش هایی از این بیانیه آمده است:
ما استادان، طلاب، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن محکومیت شدید این حادثه موارد زیر را خواستاریم:
۱. پیگیری دستگاه دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی ایران با حداکثر توان در رفع دستگیری علامه زکزکی از مجاری بین المللی و بازگشت عزتمندانه ایشان به بیت شریف از راه تعامل با دولت نیجریه و پیگیری مجازات عاملان آن؛
۲. محکومیت این حادثه زشت از سوی سازمان کنفرانس اسلامی؛
۳. پیگیری مجلس شورای اسلامی از مجاری ذی ربط خصوصاً مجمع بین المجالس اسلامی در خصوص تشکیل کمیته حقیقت یاب و تلاش لازم برای عدم تکرار این گونه حوادث.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.