رئیس شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور از بررسی کارشناسانه بیش از 280 عنوان اولویت صنعت چاپ در این شورا خبر داد و یکی از این اولویت‌ها را همکاری جدی ایران با کشورهای عضو اکو در زمینه صنعت چاپ و بسته‌بندی عنوان کرد.

بررسی 280 اولویت چاپ کشور در شورای سیاستگذاری این صنعت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر , جلسه هم‌اندیشی فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو و میهمانان دومین نمایشگاه پکو شب گذشته 20 بهمن با حضور بهمن درّی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار همایش‌های هتل پارس مشهد برگزار شد.
در این مراسم که محمود صلاحی استاندار و سیدجواد جعفری مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در آن حضور داشتند، بهمن دری در سخنانی به تاثیر انقلاب اسلامی در تحول صنعت چاپ اشاره کرد و از اهتمام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به این صنعت سخن گفت.
وی تاکید کرد: چاپ ترکیبی است از اقتصاد، هنر، فرهنگ و صنعت و من با توجه به این مسئله، شب گذشته (19 بهمن) مواردی را خدمت آقای احمدی‌نژاد در اهمیت صنعت چاپ مطرح کردم.
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با برشمردن این نکات افزود: اول اینکه صنعت چاپ امروز در مسیر پویایی قرار گرفته است، دوم ارتقای صنعت چاپ در حوزه بسته‌بندی است.
دری گفت: ما در ماه‌های اخیر اقدامات و فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه چاپ صورت داده‌ایم که یکی از مهمترین آنها تشکیل شورای صنعت چاپ و بسته‌بندی است. تصمیم‌گیریها در این شورا در سطوح مختلفی صورت می‌گیرد.
رئیس شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور از بررسی کارشناسانه بیش از 280 عنوان اولویت صنعت چاپ در این شورا خبر داد و یکی از آنها را همکاری جدی با کشورهای عضو اکو عنوان کرد.
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد همچنین گفت: ما می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم که بسیاری از فرآورده‌های مورد نیاز صنعت چاپ در اکو در خود این منطقه فراهم شود.
وی همچنین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو را اقدامی خوب توصیف و از دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد.
بهمن دری همچنین با اشاره به صبغه فرهنگی پررنگ صنعت چاپ از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه موانع موجود بر سر راه این صنعت برطرف شود.
معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد تاید کرد: ایران در حوزه فرهنگ و چاپ، پیشرفت‌های زیادی داشته اما ما در همین نقطه متوقف نمی‌شویم و به زودی شاهد شکوفایی این صنعت خواهید بود.
وی ادامه داد: در مقطعی از تاریخ صنت چاپ تنها در تهران دنبال می‌شد اما خوشبختانه الان استان خراسان رضوی و یکی دو استان دیگر هم تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام می‌دهند و می‌توان گفت این استان (خراسان رضوی) قطب صنعت چاپ ایران است.
در این برنامه همچنین اسدالله امیری وابسته فرهنگی افغانستان در سخنانی کوتاه از رشد صنعت چاپ و نشر این کشور به ویژه در بخش خصوصی طی سال‌های اخیر سخن گفت و از برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بند کشورهای عضو اکو قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.