امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) توسعه شیعه‌گری را رها نکردند، گفت: تشکیلات سازی امام عسکری(ع) سبب حفظ شیعه شد.

تشکیلات سازی امام عسکری(ع) سبب حفظ شیعه شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی ظهر امروز در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: در سیره معصومین بویژه امام حسن عسکری(ع) مسائل فوق‌العاده راهبردسازی و مهمی وجود دارد که متاسفانه به دلیل ضعف معرفت‌شناسی ما این رفتار مغفول مانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در معرفت‌شناسی امام حسن عسکری(ع) کم آورده‌ایم چرا که مجاهدت‌‌های این امام بزرگوار در مقابل بینش ما قابل مشاهده نیست.

وی با اشاره به این مطلب که امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) توسعه شیعه‌گری را رها نکردند، خاطر نشان کرد: در زمان امام هادی(ع) این سازماندهی قوت گرفت، و افرادی به عنوان نایب خاص امام هادی(ع) در بین شیعیان منصوب شدند و نصب این نواب یک جریان سازماندهی قوی‌تر را شکل داد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه چرا که امروز شیعه به عنوان ارائه دهنده اسلام ناب به دنیا نفس می‌کشد، عنوان کرد: امام عسکری(ع) بدنه اجتماعی شیعه را به عنوان جریانات سیاسی در تشکیلات سازی شیعه به خوبی مدیریت و حفظ کردند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه تشکیلات سازی امام عسکری(ع) سبب حفظ شیعه شد، تصریح کرد: عظمت امروز شیعه بیشتر و قوی‌تر است و این زمینه را امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) به وجود آوردند.

وی نقش آفرینی امام عسکری(ع) در تثبیت شیعه و معارف شیعه بی‌نظیر دانست و گفت: امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) را به سامرا که یک پایگاه نظامی قوی و گسترده دستگاه عباسی به وجود آورده بود، منتقل کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه پیش از امام رضا(ع) مسئله شیعه و امامت به عنوان یک مسئله مخالف حکومت و خلاف امنیت و موضوع تحت تعبیر دستگاه حکومتی عنوان می‌شد، گفت: مسئله شیعه و امامت در زمان امام رضا(ع) به دلیل مقابله با توطئه‌های شیطانی مامون در جریان تحول قرار گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:بنی عباس به دنبال این بود که جریان شیعه را کنترل و اتصال بدنه به مرکز را قطع کند به همین دلیل می‌خواستند این ارتباط را قطع کنند لذا امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) را به سامرا که یک پایگاه نظامی قوی و گسترده دستگاه عباسی به وجود آورده بود، منتقل کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام عسکری را ابن‌الرضا می‌نامیدند، عنوان کرد: باید گفت این اصطلاح تنها در بین دوستان حضرت مرسوم نبود بلکه اصطلاح ابن الرضا بیش از دوستان، دشمنان این اصطلاح را به کار می‌بردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.