سخنگوی وزارت کشور گفت: در چهار روز ثبت نام تا ساعت ۱۳ امروز ۱۹۷ نفر در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده اند که بیشترین فراوانی سن ثبت نام کنندگان از ۵۱ تا ۵۵ سال است.

۲۳۵ نفر داوطلب خبرگان/ ثبت‌نام باقری‌کنی، دری نجف‌آبادی و ری‌شهری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در وزارت کشور و ۳۱ فرمانداری مرکز استانهای سراسر کشور آغاز شد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات تا سه روز اول ثبت نام ۱۵۳ داوطلب در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کردند.

حجت الاسلام محمد رحمتی داوطلب حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی، حسین رحیمیان موحد داوطلب حوزه انتخابیه تهران، حجت الاسلام سیدعلی طاهری خرم آبادی داوطلب حوزه انتخابیه لرستان و حجه الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین برای حوزه انتخابیه تهران جهت ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان در ستاد انتخابت کشور حضور یافتند.

همچنین حجت الاسلام محمد علی فیضی داوطلب حوزه انتخابیه گیلان و حجت الاسلام حسن صدراللهی داوطلب حوزه انتخابیه سمنان در انتخابات خبرگان ثبت نام کردند.

با توجه به آنکه به روزهای پایانی ثبت نام خبرگان نزدیک می شویم، امروز شاهد افزایش تعداد داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان هستیم.

داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان تنها تا روز چهارشنبه دوم دی ماه می توانند ثبت نام کنند.

ثبت نام ری شهری در انتخابات

آیت الله ری شهری از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد. البته وی نماینده خود را برای ثبت نام به وزارت کشور فرستاد.

ثبت نام آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با حضور در وزارت کشور برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان نیز ثبت نام کرد.

حجت الاسلام قادر فاضلی داوطلب حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام کاووس روحی داوطلب حوزه انتخابیه گیلان، حجت الاسلام میر صانع داوطلب حوزه انتخابیه تهران هم به وزارت کشوز امدند تا نام خود برای حضور در رقابتهای مجلس خبرگان ثبت کنند.

امیری امروز ظهر به جمع خبرنگاران آمد و گفت : امروز ۴۷ نفر در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده اند.

ثبت نام ۱۹۷ نفر در انتخابات/ تعداد داوطلبان زن به ۲ نفر رسید

به گفته امیری در چهار روز ثبت نام تا ساعت ۱۳ امروز ۱۹۷ نفر در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده اند که بیشترین فراوانی سن ثبت نام کنندگان از ۵۱ تا ۵۵ سال است.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت که تعداد داوطلبان زن مجلس خبرگان به عدد ۲ رسید.

آیت الله دری نجف آبادی ثبت نام کرد

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی کاندیدای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه مرکزی شد. وی پسرش را برای ثبت نام به وزارت کشور فرستاد.

آیت الله دری نجف آبادی در حال حاضر منشی هیات رئیسه مجلس خبرنگان است.

غرضی هم داوطلب خبرگان شد

سید محمد غرضی با حضور در وزارت کشور برای حضور در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای هر دو انتخابات شده است.

ثبت نام آیت الله باقری کنی

آیت الله باقری کنی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

وی که نماینده خود را به وزارت کشور فرستاده بود از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای حضور در انتخابات شد.

آیت الله باقری کنی نماینده دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری است.

آیت الله جنتی کاندیدای حضور در انتخابات خبرگان شد

آیت الله احمد جنتی در  پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

وی نماینده خود را برای ثبت نام به وزارت کشور فرستاد.

مقیمی: تا پایان روز چهارم ۲۳۵ نفر داوطلب خبرگان شدند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد ثبت نام کنندگان تا ساعت ۱۶ امروز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۲۳۵ نفر بوده است که ۱۵۴ نفر ثبت نامشان قطعی شده است و ۸۱ نفر در حال ثبت نام هستند. از این تعداد ۴ نفر از خانمها برای انتخابات خبرگان ثبت نام کرده اند. همچنین تعداد ثبت نام کنندگان امروز یکشنبه در انتخابات خبرگان رهبری ۸۸ نفر هستند.

غرضی در جمع خبرنگاران: چند سال در خدمت علمای نجف درس خواندم/فقیه متجزی هستم

سید محمد غرضی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من در فقه تفقه کردم و در زندگی شخصی، اجتماعی و تدبیر امور مردم به کار بردم اظهار کرد: من از خبرگان سوال کردم چه کسی می تواند کاندیدا شود که آنها فرمودند هرکسی که امتحان بدهد و قبول شود می تواند کاندیدا شود. من هم به عنوان یک عامل فقه بعد از ۶۰ سال تشخیص دادم که امتحان دهم و برای همین آمدم و ثبت نام کردم.

وی تاکید کرد: چیزهایی که بنده در فقه یاد گرفتم و به آن هم عمل کردم و هم چند سالی در خدمت علما در نجف بودم و در درس خارج فقه آنها شرکت کردم من را به اینجا رساند که برای خودم به عنوان یک فقیه متجزی یک ارزشی قائل باشم و فکر می کنم این توان را داشته باشم که به سوالات حکومتی در امور فقه پاسخ بدهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.