بهشهر – خبرنگار قدس آنلاین : یک هیات سرمایه گذار به منظور ترانزیت سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن غلات از طریق خطوط ریلی از بندر امیرآباد به بندر شهید رجایی و از آنجا به قصد کشورهای حاشیه خلیج فارس به بندر امیرآباد وارد شد و از نزدیک از این بندر بازدید نمود.

ترانزیت ریلی غلات از بندر امیرآباد

در نشستی که به همین منظور با حضور مدیر کل راه آهن شمال و معاون اداری و مالی بندر امیرآباد و جمعی از مسئولین برگزار شد توضیحاتی در خصوص روند ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی ارائه گردید .

در این جلسه معاون اداری و مالی بندر امیرآباد امکانات ، توانمندیها و قابلیت های بندر امیرآباد در زمینه های مختلف را عنوان نمود و گفت : بندر امیرآباد به عنوان هاب غلات بنادر شمالی کشور ، کلیه امکانات و تجهیزات مدرن را جهت تخلیه و بارگیری این نوع کالا را داراست.

اوصیا با بیان اینکه در حال حاضر بندر امیرآباد با داشتن 9 پست اسکله بطول 1500 متر ، ظرفیت جابجایی 5/4 میلیون تن کالا را در سال داراست ، افزود : با توسعه زیرساختهایی که در این بندر در حال انجام است تا پایان امسال تعداد اسکله های این بندر به 15 پست و ظرفیت اسمی آن به 5/7 میلیون تن افزایش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به وجود اراضی پشتیبانی وسیع جهت واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ساخت سیلو نگهداری غلات به عنوان یکی از مزیتهای سرمایه گذاری در این بندر خبر داد و گفت : در حال حاضر این بندر ظرفیت حجمی نگهداری 120 هزار تن غلات را در سیلوهای در حال بهره برداری خود دارد و تا پایان کار ساخت سیلوهای در حال ساخت ، این رقم به بیش از  500 هزار تن می رسد .

اوصیا در ادامه با اشاره به توانمندی بندر امیرآباد در حمل یکسره غلات از کشتی به واگن بر ارتقاء سرعت تخلیه این نوع کالا از کشتی به واگن تاکید کرد و یادآور شد : با برنامه ریزی های صورت گرفته و با استفاده از تجهیزات به روز میزان 600 تن انواع غلات طی یک ساعت از کشتی به واگن انتقال می یابد .

مدیر کل راه آهن شمال نیز با تاکید بر آمادگی کامل شبکه ریلی شمال کشور در انتقال و جابجایی این کالا ها ، از وجود 900 دستگاه واگن جهت حمل این نوع کالا و ترانزیت آن به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خبر داد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.