ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در هشت ماه امسال یک میلیون و ۳۴۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۱ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

ثبت بیش از یک میلیارد دلار صادرات کالا از خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود عاطفی در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 134 درصد و از نظر ارزش 12 درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: اقلام عمده صادراتی از استان خراسان رضوی به خارج از کشور در هشت ماه امسال شامل روغن های سبک و فرآورده های نفتی به جز بنزین، کف پوش های غیرمخمل باف، انواع زعفران در بسته بندی های 10 تا 30 گرم و رب گوجه فرنگی بوده که به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و تاجیکستان صادر شده است.
وی گفت: از کل ارزش صادرات کالا در هشت ماه سال جاری، 26 میلیون و 40 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 27 میلیون و 497 هزار دلار از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: میزان واردات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در هشت ماه سال جاری به میزان 280 هزار تن به ارزش 232 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 55 درصد و از نظر ارزش 34 درصد کاهش داشته است.
وی عمده اقلام وارداتی را برنج، پنبه، انواع دانه ها به جز گندم دامی ذکر کرد که از کشورهای پاکستان، جمهوری کره، امارات متحده عربی و سویس وارد خراسان رضوی شده است.
عاطفی اظهار کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات در هشت ماه سال جاری، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در مدت مزبور مثبت و معادل 819 میلیون دلار است.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه و همجوار هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.