رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دی‌ماه امسال شاهد شکست قدرت‌های بزرگ در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود، کفت: در دی‌ماه امسال زنجیرهای تحریم را شکسته و مردم شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.

دی‌ماه امسال زنجیرهای تحریم شکسته می‌شود / لغو همه ۱۸ قطعنامه ظالمانه علیه ایران / به وعده‌های خود عمل خواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم شهرستان ری در صحن اصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی ضمن سلام و درود به مردم با وفای ری، این شهر را شهری باستانی و دارای تمدن کهن دانست و خاطرنشان کرد: مردم مومن ری در روزهای سخت سیاسی و اجتماعی مأمن بوده و در کنار قبر مطهر فرزند امام مجتبی نقش‌ آفرینی در عرصه‌های مختلف انقلاب می‌پردازند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این سرزمین همواره تاریخ‌ساز بوده و در دوران مشروطیت محل اجتماع علما  و سیاسیون بوده و در روزهای شخص شرایط سیاسی اینجا محل تحصن بزرگان بوده است که این مهم به برکت حرم‌های مقدس این خطه‌ بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان ری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با سلامت در رقابت‌های انتخابات حضور پرشکوه و پررنگی داشته و همواره افتخار آفرین بودند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت غیور ایران اسلامی در اسفندماه با شور و شعور در انتخابات حضور یافته و بار دیگر حماسه سیاسی می‌آفرینند.

وی حماسه‌آفرینی مردم ایران در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس را یک افتخار در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی همواره در سخت‌ترین شرایط انتخابات را کنار نگذاشته و در زمان جنگ نیز سر موقع انتخابات مجلس و غیره را به خوبی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: این افتخار ایران اسلامی است آن روزی که دشمنان به شهرهای ما موشک پرتاب می‌کردند انتخابات را یک ساعت تأخیر نینداخت و نظام به عهدش وفا کرد و انتخابات را به خوبی انجام داد.

* دی‌ماه امسال زنجیرهای تحریم شکسته می‌شود / لغو همه 18 قطعنامه ظالمانه علیه ایران

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دی‌ماه امسال شاهد شکست قدرت‌های بزرگ در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود، کفت: در دی‌ماه امسال زنجیرهای تحریم را شکسته و مردم شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: دشمنان طی 12 سال به مردم ما ظلم کردند و در شورای حکام آژانس 12 قطعنامه و در شورای امنیت و سازمان ملل 6 قطعنامه علیه ملت ما تصویب کردند.

وی ادامه داد: اگر تیم مذاکره کننده توانست حرف خود را در مذاکرات به کرسی بنشاند به خاطر حمایت و حضور مردم بود.

روحانی با بیان اینکه دولت مورد اعتماد مردم و رهبری است، تاکید کرد: امروز همه با وحدت راه پیروزی و توسعه کشور را هموار کنیم.

*‌ به وعده‌های خود عمل خواهیم کرد / دروازه‌های کشور را برای توسعه اقتصاد به روی جهانیان باز می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه دروازه‌های کشور را برای توسعه اقتصاد به روی جهانیان باز و به وعده‌های خود عمل خواهیم کرد تاکید کرد: ما در مراحل پایانی اجرای برجام هستیم و به لطف خدا با کمک مردم آرزوی ننگین رژیم صهیونیستی و افراطیون آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه، برجام را به فرجام خواهیم رساند.

رئیس جمهور اعلام کرد: مرکز آمار، تورم کشور را 2.9 اعلام کرد یعنی تورمی که در آغاز این دولت 45 درصد بود اکنون به کمتر از 10 درصد رسیده است

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید رکود را از پیش پای اقتصاد برداریم، افزود: با وجود اینکه امسال در شرایط بسیار سخت اقتصادی بودیم در برابر توسعه قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای مرتجع که قیمت نفت را ناعادلانه در سطح پایین قرار داده‌اند، قرار داریم.

روحانی ادامه داد: سال آینده ما دارای رشد اقتصادی قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

* سال 95 امید به رشد 5 درصدی در اقتصاد داریم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سال 95 امید به رشد 5 درصدی در اقتصاد داریم، خاطرنشان کرد: با تلاش و وحدت مردم برخلاف کشورهای دیگر در منطقه، کشوری امن و آرام داریم که در آن ترور و غیره وجود ندارد..

وی با بیان اینکه باید مشکلاتی که پیش پای مردم است را برداریم، تاکید کرد: در بودجه سال آینده که در دی‌ماه تقدیم مجلس می‌شود، بودجه با رقم 267 هزار میلیارد تومان بسته می‌شود.

روحانی ادامه داد: آنچه که دشمن علیه مردم ما با عنوان فشار طراحی کرده با شکست روبه‌رو شده است.

* در بودجه سال آینده اتکای به نفت کاهش می‌یابد

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده اتکای به نفت کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در بودجه عمرانی سال آینده کشور، پروژه‌های ناتمام به اتمام می‌رسد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل آب مردم شهرستان ری تصریح کرد: در جلسه هیئت وزیران تصمیمات خوبی را در رابطه با مشکلات ری گرفتیم که یکی از این آن‌ها مشکل آب آشامیدنی است.

رئیس جمهور در تشریح پروژه‌های شهرستان ری خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه صالح‌آباد و سرخه‌حصار تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد و واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرری نیز درست می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه بهداشت و درمان در شهرستان ری وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای تجهیز و تکمیل بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری بودجه ویژه‌ای اختصاص داده شده و در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی خاطرنشان کرد: بیمارستان فیروزآبادی که یک مرکز بسیار مهم است با اختصاص 73 میلیارد تومان در اوایل سال جدید، قسمت‌های جدیدش به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جمهور در ادامه افزود: همچنین 234 کلاس درس با کمک خیران مدرسه‌ساز و 30 میلیارد تومان از طرف دولت در سال 95 و 96 اجرایی می‌شود و کمبودهای آموزشی نیز برطرف می‌شود.

وی با اشاره به جاده قدیم تهران ـ قم خاطرنشان کرد: این محور نیز با اعتبار 44 میلیارد تومانی ترمیم و ایستگاه راه‌آهن شهرری نیز با 12 میلیارد تومان نوسازی می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: سیستم نوین آبیاری در 3 هزار هکتار با اختصاص 19.5 میلیارد تومان درست می‌شود و برای تکمیل سه سالن ورزشی باقرشهر، قیامدشت و طالقانی و 2 سالن ورزشی در قلعه‌نو و غیره نیز 12 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

* 432 میلیارد اعتبار برای 12 طرح مورد نظر در این سفر اختصاص داده شده است

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه 432 میلیارد اعتبار برای 12 طرح مورد نظر در این سفر اختصاص داده شده است، ادامه داد: در این سفر به دلیل وجود فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در این منطقه و همچنین وجود واحدهای صنعتی و بخش‌های بزرگ کشوری، تصمیمات اتخاذ شده عملی می‌شود چرا که دولت به تمام تعهدات خود در این سفر متعهد شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: شما مردم خوب، با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه و با حضور فعال در بخش اقتصاد کشور شاهد حماسه بزرگ سیاسی و اقتصادی خواهید بود.

روحانی بیان داشت: ما در این ماه که وحدت دنیای اسلام و ماه مولود پیامبر و امامت ولی‌عصر (عج) است، برداشته شدن تحریم‌ها و توسعه و رونق ایران اسلامی را شاهد خواهیم بود.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: از مقامات استان، شهرری و حمایت نماینده معظم رهبر انقلاب آیت‌الله ری‌شهری و حجت‌الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری تشکر کرده و آرزومند وحدت و پیروزی‌های روز افزون هستیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.