قدس آنلاین: معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: لایحه بودجه ۹۵ در حال جمع‌بندی نهایی بوده و نیمه اول دی‌ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

لایحه بودجه ۹۵ نیمه اول دی‌ماه تقدیم مجلس می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: لایحه بودجه 95 در حال جمع‌بندی نهایی بوده و نیمه اول دی‌ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی بیان کرد: بودجه کل کشور در سال 94، 236 هزار میلیارد تومان بود و دولت مجوز هزینه کرد 220 هزار میلیارد تومان را داشت و با توجه به وضعیت کاهش درآمد نفت و شرایط اقتصادی کشور مبلغ هزینه شده از همین میزان هم کمتر بود و پیش‌بینی می‌شود که از مجموع مبلغ بودجه 94 تنها 200 هزار میلیارد آن محقق شود و مبلغ بودجه 95 نیز طبق اعداد و ارقام فعلی بسته شود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره مبلغ بودجه 95 گفت: مبلغ بودجه 95 هنوز درحال بررسی بوده و نمی‌توان عدد و رقم دقیقی را اعلام کرد، اما بیشترین هزینه‌ها در حوزه‌های سلامت، عمران، اشتغال و ازدواج جوانان بوده است.

واعظ مهدوی تصریح کرد: در بندهای لایحه بودجه 95 افزایش ضریب حقوق کارکنان، افزایش حقوق و دستمزد بازنشتگان، افزایش اعمال رتبه‌بندی در آموزش و پرورش، افزایش هزینه‌های نیروی انسانی و تحقق عملکرد در نیروهای مختلف مدنظر قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: هدف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برابری و مساوات است، باید زمینه عدالت اجتمای تحقق یابد و کاهش معضل نابرابری‌ها مورد توجه قرار گیرد و شاهد کاهش وابستگی به نفت و افزایش اتکاء به درآمدهای مالیاتی باشیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه حوزه کار و مدیریت باید ساماندهی شود گفت: اگر فرصت‌ها برای همگان یکسان نباشد رقابت قابل تحقق نیست و عدم اجرای عدالت سبب رشد نابرابری‌ها می‌شود.

واعظ مهدوی گفت: اداره حکومت براساس درآمد واقعی حاصل از کسب و کار و مالیات امکان‌پذیر است و با وجود نیازها باید برنامه‌ها را طبق درآمدها داشته باشیم.

وی افزود: طبق اصل 48 قانون اساسی باید تقسیم‌بندی‌های ما عادلانه باشد و تبعیضی در آن نباشد و تحقق این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی درست است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره راه‌اندازی مجدد دفاتر این سازمان در استان‌ها، عنوان کرد: مهم‌ترین رسالت در بحث راه‌اندازی مجدد دفاتر این سازمان در سراسر کشور رشد و توسعه تمامی استان‌ها و تنظیم برنامه‌ها در مناطق بود و تلفیق مزیت‌های استان‌های مختلف باید براساس آمایش سرزمینی باشد و خراسان رضوی نخستین استانی بود که این دفتر سازمان مدیریت و برنامه‌‍ریزی کشور در استان‌ها را دایر کرد.

واعظ مهدوی تصریح کرد: برنامه‌های استانی و برنامه‌‌های بخشی باید تلفیق شوند و برنامه بخشی عملیاتی شده بتواند برنامه استانی را محقق کند تا بتواند ابعاد توسعه استان‌ها را رقم بزند و در این رابطه خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و حضور بیش از 30 میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی در سال از جایگاهی ویژه برخوردار بوده و به عنوان رکنی مهم در این چهارچوب بوده است.

وی تأکید کرد: مشهد در سال 2017 یک رویداد مهم را رقم می‌زند و در این رابطه باید تصمیم‌گیری جدی‌ای در اختصاص بودجه‌ای مناسب و متناسب با این موضوع داشته باشیم و در این زمینه مسئولان ذی‌ربط و مرتبط با این رویداد ملی و بین‌ا‌المللی در دو بخش دولتی و خصوصی نیز باید با همدلی و همبستگی بهتر و بیشتر، تلاش خود را مضاعف‌تر کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.