قدس آنلاین: مدیریت شعب بانک مسکن خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات اوراق سپرده ممتاز در استان خبر داد.

آغاز تسهیلات اوراق سپرده ی ممتاز در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، اسدی در نشست خبری اظهار داشت:این تسهیلات از دو روز گذشته از اول دی ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور درشعب بانک مسکن به متقاضیان پرداخت می شود.

وی ادامه داد:اقساط این تسهیلات بانرخ 5/18درصداست.

وی یاداورشد:اقساط تسهیلات خرید وساخت مسکن به مدت 12سال وجعاله تعمیرات مسکن 5ساله محاسبه می شود.

اسدی گفت:اقساط پلکانی ساده سالانه  به میزان 5درصد افزایش می یابدواقساط پلکانی نیز با48ماه خرید 20درصد افزایش خواهدیافت.

این مقام مسئول بیان کرد:سقف تسهیلات درقبال اوراق صندوق پس انداز بانک مسکن در مرکز استان 600میلیون ریال بوده ودر سایر شهرستان ها ودیگر شهرها نیز باسقف 500میلیون ریال پرداخت میشود.

وی خاطر نشان کرد:سقف پرداخت تسهیلات جعاله تعمیرات نیز100میلیون ریال است.

وی عنوان کرد: برای استفاده از تسهیلات 600 میلیون ریالی باید تعداد 120 برگ اوراق خریداری شود که بهای هر برگ از این اوراق 740 هزار ریال بوده که در نهایت باید فرد 88 میلیون و 800 هزار ریال برای خریداری این اوراق پرداخت کند.

اسدی یادآورشد: تسهیلات ساخت مسکن به صورت مرحله ای به افراد پرداخت شده اما تسهیلات خرید واحد مسکونی به صورت یک جا اعطاء می شود.

وی گفت: افرادی که خواهان استفاده از تسهیلات خرید مسکن هستند باید منزلی را خریداری کنند که عمر آن از 20 سال بیشتر نباشد و به طور کلی باید تاریخ صدور پروانه ساخت واحد زیر 20 سال باشد.

اسدی توضیح داد: بانک مسکن مدعی نیست که می تواند با پرداخت تسهیلات مختلف وضعیت رکورد در بازار را از بین ببرد بنابراین امیدواریم با رفع تحریم ها و وضعیت نفت این رکود مرتفع شود.

وی با بیان اینکه 35 درصد از تسهیلات سیستم بانکی مربوط به بانک مسکن است، عنوان کرد: 75 درصد از مطالبات بانک های استان مربوط به روستاییان است و این مسئله نیز به دلیل پرداخت بیشترین تسهیلات بخش روستایی در خراسان‌شمالی نسبت به دیگر استان های کشور است.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.