وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی از تمایل شدید این کشور برای افزایش واردات نفت از ایران و گسترش مناسبات نفتی با تهران خبر داد.

استقبال کره جنوبی از افزایش واردات نفت از ایران
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی امروز - چهارشنبه - با صدور بیانیه ای اعلام کرد که روند اجرای «برجام» و کاهش تحریم های بین المللی، مسئولان انرژی این کشور را ترغیب کرده است تا همکاریهای خود با ایران را توسعه دهند.

در این بیانیه تاکید شده که با لغو کامل تحریم ها، پالایشگاه های کره جنوبی خریدهای بیشتری از ایران خواهند داشت تا به فضای مناسبات نفتی پیش از تحریم ها با این کشور بازگردند.
وزارت انرژی کره جنوبی همچنین اعلام کرده که با توجه به پایین بودن میزان عرضه نفت سبک در قاره آسیا، برنامه هایی در رابطه با واردات محصولات میعانات نفتی از آمریکا در دست بررسی دارد.
گزارش تصریح کرده است که این تصمیم در پی لغو ممنویت صادرات 40 ساله نفت آمریکا اتخاذ شده و دولت سئول از این موضوع استقبال می کند.
کنگره آمریکا اخیرا به طرحی رای مثبت داده که به ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت این کشور پایان می دهد.
کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان به شمار می رود و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است.
صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال (دی ماه 93 تا آبان ماه 94) به بیش از 37.707 میلیون بشکه رسیده است.
ایران پس از عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و قطر پنجمین صادرکننده بزرگ نفت به کره در 10 ماه نخست امسال بوده است.
همچنین آمار شرکت نفت دولتی «کی ان او سی» کره جنوبی نشان می دهد که این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون روزانه نزدیک به 112 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.
با افزایش واردات نفت ایران به کره این رقم احتمالا از 112 هزار بشکه فعلی به 180 تا 230 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.