رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوادآموزی پایه پیشرفت هر کشور است؛ باید راهکارهایی را در برنامه ششم توسعه گنجاند که برنامه های نهضت سواد آموزی در باسواد کردن افراد بی سواد را تسهیل کند.

 راهکارهای تسهیل سوادآموزی در برنامه ششم توسعه گنجانده شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار مسئولان آموزش وپرورش و نهضت سوادآموزی استان قم افزود: مساله سوادآموزی بی سوادان در کشور باید به مساله ای فراگیر تبدیل شود.
وی ادامه داد: این که 95 درصد از جمعیت استان قم باسواد هستند مساله ای مثبت است و باید تلاش کرد تا همه بتوانند در کلاس های نهضت سوادآموزی شرکت کنند و باسواد شوند.
رئیس مجلس استفاده از معلمان آموزش وپرورش در باسواد کردن افراد بی سواد در کلاس های نهضت سوادآموزی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این کار هم برای خود معلمان مفید است که به مساله معیشتی آنها کمک می کند و هم برای نهضت سواد آموزی مثمرثمر است که از افراد کار بلد بهره بگیرند.
وی همچنین با اشاره به مشکل های معلمان و آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش دارای جمعیتی بسیار زیاد است و وضع دولت از نظر مالی نیز خوب نیست، باید راهکارهایی اندیشیده شود تا بتوان از طرق مختلف بر این مشکل ها فائق آمد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به جلسه چند روز پیش خود با بازنشستگان آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: معوقات این عزیزان در حال پیگیری است تا از منابع مختلف بتوان این معوقات را تامین کرد.
لاریجانی با بیان اینکه دغدغه آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی جدی است افزود: باید بتوان از منابع موجود خوب استفاده کرد و راهکارهایی اندیشیده شود تا وضعیت در آموزش و پرورش بهتر از این شود.
حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز و حجت الاسلام محمدرضا قاسمی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی در قم را ارائه داند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.