وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتقای شاخص های بهداشتی از جمله اهداف مهم دولت تدبیر و امید است و در این راستا اقدامات خوبی از سوی دولت در دو سال اخیر انجام شده است.

وزیر بهداشت: ارتقای شاخص های بهداشتی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری و دیدار با معتمدان چابهار گفت: دولت برای حل مشکلات مردم مصمم است و بر اساس اولویت های لازم مشکلات را پیگیری می کند.
وی در ادامه با تاکید بر استحقاق این منطقه به داشتن بیمارستان 540 تختخوابی اظهار داشت: زمین برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان جدید 540 تختخوابی با تجهیزات کامل در شهرستان چابهار یک ضرورات است گفت: با ساخت این بیمارستان مردم جنوب سیستان و بلوچستان از خدمات شایسته بهداشتی درمانی بهره مند خواهند شد.
وی گفت: تا قبل از ساخت بیمارستان جدید در چابهار خدمات و امکانات لازم برای این شهرستان در نظر گرفته می شود و توجه بیشتری در حوزه بهداشت درمان و رشد شاخص ها در دستور کار قرار می گیرد.
وی افزود: بیمارستان ویژه زنان در سیستان و بلوچستان باید ساخته شود.
دکتر هاشمی با اظهار تاسف از مشکلات به وجود آمده در چابهار افزود: دستگاه قضایی برای اتفاقات بیمارستان و مرگ مادر باردار و نوزاد در این شهرستان ورود پیدا کرده است و به طور قطع از سوی تیم پزشکی و قانون پیگیری های لازم انجام می شود و اطلاع رسانی خواهد شد.
وی بیان کرد: بخش تسهیلات زایمانی چابهار نیاز به گسترش دارد.
وی گفت: با درایت استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار برای حل بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان منطقه پیگیری های لازم انجام می شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: چابهار مردمی خوب و با محبت دارد که به ایران اسلامی وفادار هستند و در توسعه منطقه نقش بسزایی ایفا می کنند.
هاشمی گفت: بر اساس نظرسنجی های خبرگزاری جمهوری اسلامی و نهادهای دیگر میزان رضایتمندی مردم سیستان و بلوچستان از نظام بیش از 90 درصد است.
وی افزود: مرکز طبی تصویری (سی تی اسکن و ام آر آی) در چابهار راه اندازی می شود.
وی از خدمات کادر بهداشتی درمانی چابهار و روسای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر قدردانی کرد و گفت: هر چه امکانات بهداشتی درمانی برای ساخت خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی در سیستان و بلوچستان نیاز باشد در یک سال آینده با اختصاص اعتبار تامین خواهد شد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نیز با تشریح خدمات و مشکلات بهداشتی درمانی این شهرستان گفت: شاخص زیرساخت های بهداشت و آموزش منطقه نسبت به کشور و استان پایین تر است.
احمدعلی موهبتی افزود: شهرستان چابهار 300 هزار نفر جمعیت و 12 هزار کیلومتر مربع وسعت و 300 کیلومتر مرز آبی دارد.
وی بیان کرد: مسئولان باید بر اساس رشد جمعیت امکانات بهداشتی و آموزشی ایجاد کنند.
وی گفت: چابهار از نظر شاخص های بهداشتی، آب آشامیدنی شهری و روستایی و امکانات رفاهی در حد خیلی پایینی است و با میانگین استانی و کشوری فاصله زیادی دارد.
وی با بیان اینکه بیمارستان چابهار به شش شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان با جمعیت بیش از 700 هزار نفر خدمات می دهد، افزود: بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت باید بیش از هزار تخت بیمارستانی در چابهار ایجاد شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز گفت: این منطقه از نظر امکانات بهداشتی درمانی و آموزشی در استان مقام 17 را میان 19 شهرستان دارد.
معین الدین سعیدی افزود: ساخت بیمارستان 540 تختخوابی، مرکز درمان بستر در بخش های پلان و نگور و مراکز بهداشتی درمانی، خانه بهداشت و پایگاههای بهداشتی درمانی و تجهیز بیمارستان فعلی از خواسته های مهم مردم چابهار است.
مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه چابهار نیز از کمبود پزشک، پرستار و متخصص در این شهرستان انتقاد کرد و رفع مشکلات مردم در زمینه دسترسی به خدمات مناسب بهداشتی درمانی را خواستار شد.
یعقوب جدگال نماینده حوزه انتخابیه چابهار و محمدسعید اربابی نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر از حضور وزیر بهداشت در چابهار قدردانی کردند و توجه ویژه و اختصاص اعتبارات لازم در بخش بهداشت درمان سیستان و بلوچستان را خواستار شدند.
وزیر بهداشت همچنین از بخش های مختلف بیمارستان امام علی (ع)، مراکز حاشیه شهر، زمین 150 هکتاری بیمارستان جدید، مرکز سلامت جامعه توحید زیباشهر چابهار دیدن کرد و مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.
وزیر بهداشت و هیات همراه از روز گذشته با هدف بررسی مشکلات و نیازهای حوزه بهداشت و درمان شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان وارد چابهار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.