قدس آنلاین- تبریز: فرماندار تبریز گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در بین شهرهای کشورهای اسلامی فرصت مغتنمی برای این شهر است که باید از این فرصت پیش آمده بهترین استفاده را بنماییم.

انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری، فرصت مغتنم توسعه شهری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رحیم شهرتی فر با تاکید بر اینکه انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در بین شهرهای اسلامی رویداد مهمی می باشد گفت: انتخاب تبریز ضمن اینکه رویداد و خبر نوید بخشی برای همه تبریزی ها بود مسئولیت شهروندان و بخصوص مسئولان و مدیران شهر را دوچندان نموده است.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه باید از این فرصت بدست آمده به صورت کافی و وافی استفاده نماییم اظهار داشت: وقتی شهری به عنوان شهر نمونه گردشگری انتخاب می شود طبیعتا توجه گردشگران و جهانگردان به آن جلب خواهد شد و حضور گردشگران در یک شهر از فرصت مناسبی برای توسعه شهر می باشد.

شهرتی فر با اشاره به نقش گردشگری در اقتصاد شهرها و کشورهای دنیا گفت: تبریز با دارا بودن جاذبه های گردشگری تاریخی، سلامت و طبیعی طبیعتا پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد. ما تا سال 2108 فرصت داریم تا نواقص و کمبودهایی که در زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگری و رسیدگی به محیط های مورد علاقه گردشگران برای بازدید را رسیدگی و اصلاح نماییم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در طول چند سال اخیر گام های مهمی در راستای تامین زیرساخت های گردشگری داشته است که جای تقدیر است گفت: زمینه سازی و تسهیل ساخت هتل ها و مجموعه های گردشگری، تملک احیا و بازسازی خانه های تاریخی و توجه به بافت تاریخی تبریز و احیای دروازه های قدیمی شهر از جمله اقدامات مهم شهرداری در این خصوص می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده دولت تدبیر و امید در تبریز با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان و نهادهای زیربط اعم از شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی باید با تمام توان به این مسئله ورود کنند گفت: دستگاههای اجرایی در این خصوص باید به وظایف و تکالیف خود با حداکثر توان عمل کنند و در کنار ای دستگاهها، البته صاحبان هتل ها، مهمانپذیر ها و رستوران ها نیز با بالابردن استانداردها و سطح کیفی محصولات و خدمات خود باید آماده استقبال و خدمات رسانی به گردشگران داخلی و خارجی باشند.

فرماندار تبریز تاکید کرد: همه مسئولان، مدیران بخش خصوصی و شهروندان در ارتباط با مهیا شدن شهر برای جذب هرچه بیشتر گردشگر باید تلاش کنیم باید از این فرصت بدست آمده بیشترین بهره را برای تبدیل تبریز کهن به یک شهر مقصد گردشگری استفاده بنماییم.

فرماندار تبریز در پایان سخنانش با تبریک این رویداد مهم به مردم شریف تبریز گفت: شهروندان تبریز به خوبی با اهمیت گردشگری و نقشی که این مسئله در اقتصاد شهری و کشوری دارد آگاهی دارند و باید با همدلی و همکاری شهر را برای حضور گردشگران آماده و مهیا سازیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.