سردبیر مجله گفتمان الگو با اشاره به اینکه نخستین سد در مقابل جریان نفوذ جوان مومن انقلابی است، گفت: اینکه به چه روشی ضربه می‌خوریم مهم‌تر از این است که چه شخصی به ما ضربه وارد می‌کند.

مومن انقلابی نخستین سد در مقابل جریان نفوذ دشمن است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، مصطفی غفاری شامگاه چهارشنبه در سلسله جلسات بزم اندیشه که در موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان‌قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یک سری ویژگی‌هایی را رهبر انقلاب به عنوان پرچمدار انقلاب مطرح کردند و انتظار دارند جوانان با بصیرت دینی و انگیزه‌های ایمانی در پیشبرد اهداف موثر باشند.

سردبیر مجله گفتمان الگو افزود: در بحث جوان انقلابی باید خوشبین بود و یک فهم درستی از موقعیت داخلی و خارجی کشور داشته باشیم لذا به نظر می‌رسد در اندیشه رهبر انقلاب و واقعیت جامعه هر نظام سیاسی سعی می‌کند در سطح کلان یک پایگاه اجتماعی برای خود بسازد.

وی بیان کرد: در دوره امام راحل و رهبر انقلاب سعی شده است که چرخه مردم سالاری حفظ شود چرا که پیشبرد حرکت کشور را انجام می‌دهند، احزاب از جمله نقش‌هایی که ایفا می‌کنند عمل کردن به مسائل پایگاه‌های اجتماعی دولت‌های مختلف است.

سردبیر مجله گفتمان الگو خاطر نشان کرد: تصور همیشه این بوده است که جوان انقلابی باید در برابر جنگ و مباحث سیاسی وارد عمل شود لذا این اشتباه است زیرا مرکز پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی جوان انقلابی است، طبق مباحث رهبری حق نداریم برای جوان انقلابی یک فعل خاصی برای حضورهای گوناگون در مکان‌های خاص بدهیم لذا این اشتباه در زمینه بسیج هم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: خیلی جالب است که چنین مرکزی به عنوان پایگاه اجتماعی در جمهوری اسلامی تعریف شده است، به عنوان مثال در نظام‌های لیبرال دموکراسی با ترویج روش‌های بی‌بند‌و‌باری سعی می‌شود در جامعه جوان سیاست‌زدایی صورت بگیرد و مشارکت به صورت بسته و کنترل شده رخ می‌دهد.

سردبیر مجله گفتمان الگو عنوان کرد: اینکه چرا در این مقطع کنونی تاکید بر جوان انقلابی زیاد شده است باید گفت در همین سال رهبر معظم انقلاب این واژه را بسیار تکرار کردند لذا دو علت وجود دارد و آن این است که در سطح مسئولان یک دوره گذر نسلی را تجربه می‌کنیم.

غفاری ادامه داد: گردش نخبگان خود به خود اتفاق می‌افتد، همچنین در دوره‌ای قرار داریم که از نظر بیرونی تحت فشارهایی بوده است لذا برخی از دشمنان اعلام می‌کنند نظام اسلامی کوتاه آمده است و حالا که عقب رفته است جای ضربه‌های بعدی وجود دارد و به همین دلیل رهبری همزمان با موضوع هسته‌ای تاکیدات خود را در بحث جوان انقلابی مطرح کردند.

وی یادآور شد: اگر به ادبیات رهبر انقلاب توجه کنیم بعد از فتنه 88 فرمودند که این فتنه برای ما تجربه شد و همچنین فرمودند اصل مشارکت 40 میلیونی مردم در انتخابات یک مشارکت واقعی بود، اتفاقی از این تقارن رخ داده است و دشمنان مشترک ما امیدوار شده‌اند که در پسابرجام و شرایط این‌چنینی نسلی از افراد در ایران وارد میدان شوند که تعامل نزدیکی با غرب داشته باشند.

غفاری تصریح کرد: اوباما اخیرا اعلام کرد که باید در داخل ایران یک تغییر ایجاد شود لذا رهبری همزمان بحث جوان انقلابی و نفوذ را مطرح کردند زیرا دشمن می‌خواهد از فرصت گفت‌وگوها به عنوان یک مجرا استفاده کند که البته در ادامه فرمودند ما راهش را بستیم.

سردبیر مجله گفتمان الگو ادامه داد: بحث نفوذ ابعاد مختلفی دارد که رهبر انقلاب آن را مطرح کردند که نمونه‌های آن نفوذ امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، موردی، جریانی در ایران و منطقه است، باید گفت یکی از دلایل نفوذ دشمن در منطقه این است که ایران در آن نقاط حضور دارد.

وی تبیین کرد: در بخش سیاسی دشمن و آمریکا از اول انقلاب کارنامه‌اش اینگونه است که به مقابله انقلاب آمده است لذا با گذشت انتخابات مختلف میزان مشارکت مردم بسیار رو به افزایش بوده است و آمریکا دشمنی‌اش حادتر شده است و تنها تغییر روش می‌دهد.

غفاری ادامه داد: در داخل کشور گرایش غرب‌پذیری وجود دارد، بحث برجام سبب شده است که طرف مقابل فضای بیشتری برای حضور خود در داخل کشور ببیند لذا کار عجیب غریبی نیست که آمریکا را دشمن خود می‌دانیم و دائما عده‌ای دارند استکبار ستیزی را کمرنگ می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: توقع داریم که با توافق تمام سدهای مشکلات کشور برداشته شود اما اینگونه نیست لذا در بحث رسانه یک نوعی فضای کشور را بازنمایی می‌کنند که اگر وقتی اسم نفوذ می‌آید می‌گویند ما تعامل هراسی داریم و نفوذ را یک بهانه‌ای از دید خود نشان می‌دهند. 

وی تاکید کرد: باید به دنبال مجاری اصلی نفوذ باشیم لذا اینکه به چه روشی ضربه می‌خوریم مهم‌تر از این است که چه شخصی به ما ضربه وارد می‌کند، مراکز نخبگانی، اندیشکده‌ها، دانشگاه و حوزه‌ها در کنار مجلس قابلیت تبدیل شدن به مجرای نفوذ را دارند همچنین هرکسی را که می‌بینند مانع منافع بیگانگان است را برچسب‌زنی و تندرو خطاب می‌کنند. 

غفاری در پایان عنوان کرد: هرچه قدر بر روی مبانی اعتقادی و انقلابی خود کار کنیم راه نفوذ بسته می‌شود و زمینه نفوذ خود در دشمن را فراهم می‌کنیم اگر عکس این شکل بگیرد آنگاه نفوذ در داخل کشور میسر می‌شود، در بحث تغییر سبک زندگی اسلامی خیلی وقت‌ها ابتدا الگوی زندگی تغییر می‌کند و بعدها تغییر باورها رقم می‌خورد همچنین هر چیزی اگر نهاد خانواده را تضعیف کند زمینه رخنه و نفوذ را فراهم می‌کند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.