سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: مجموع تولید خودرو در کشور تاکنون، تعداد ۶۸۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه بوده که این میزان ۱۷.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

تولید خودرو در کشور بیش از ۱۷ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، ساسان قربانی گفت: بر اساس گزارش سی وششمین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو، تولید خودروی سواری تاکنون به 626 هزار و 101 دستگاه رسیده که 10.8 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 93 کاهش داشته است.
وی افزود: مجموع تولید خودرو در این مدت ، تعداد 682 هزار و 529 دستگاه بوده که این میزان 17.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
قربانی اضافه کرد: در خصوص تولید خودروهای سبک حدود 66 درصد برنامه سال 94 و در مجموع 64.3 درصد برنامه محقق شده است .
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در ادامه جلسه گزارش نظام رده بندی سازندگان قطعات خودرو توسط سازمان گسترش ارائه شد.
قربانی با اشاره به دیدگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه زیربنای صنعت خودروسازی کشور قطعه سازی است، افزود: در گزارش نظام رده بندی سازندگان قطعات خودرو که به منظور تحقق اهداف سند توسعه صنعت خودرو تدوین شده به محورهای موضوعی مختلفی پرداخته شد.
وی ، با اشاره به اظهارات محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتقاد دارد ما تا زمانی که از شرایط فنی و اقتصادی خود راضی باشیم تغییری شکل نخواهد گرفت.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو ادامه داد: نعمت زاده مشارکت و همکاری خودروسازان و قطعه سازان و انجمن های مرتبط برای دستیابی به نتیجه مطلوب و اجرایی را ضروری دانسته و بر قرارداد های بلند مدت با قطعه سازان و لزوم عقد قراردادهای 3 تا 5 ساله بین خودروساز با قطعه ساز تاکید کرد.
قربانی اضافه کرد: به نظر وزیر صنعت ، معدن و تجارت، تکنولوژی بسیار مطلوب 20 سال پیش قطعا امروز متحول شده و کاربردهای اولیه را ندارد و تا زمانی که باور به تحول و تغییر نداشته باشیم همه این بحث ها بی نتیجه خواهد بود.
وی گفت: نعمت زاده همچنین بر اهمیت دادن شرکت های تولیدی به تحقیقات و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و کار کردن به شکل جهانی و استفاده از امکانات موجود در دنیا تاکید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.