رجبی دوانی با بیان این موضوع که فاجعه نیجریه با محوریت صهیونیسم انجام شده است، گفت: کشتار شیعیان در آفریقا ریشه تاریخی دارد که بزرگترین کشتار در زمان صلاح‌الدین ایوبی انجام شد.

میراث کشتار شیعه در آفریقا، وصیت صهیونیسم است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین رجبی‌دوانی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به خاستگاه کشتارهای فجیع علیه شیعیان در عالم و بویژه در نیجریه اظهار داشت: کشتار شیعیان نه تنها در این برهه از زمان دلهای بسیاری از انسانها را به درد آورده، بلکه این امر قدمتی هزار ساله دارد. هرگاه شیعه در دلها نفوذ و گسترش پیدا کرده و پیروان اهل بیت (ع) افزایش یافتند، فرقه های متعصب و حاکمیتهای ضد اهل بیت (ع) به وحشت و هراس افتاده و دست به کشتار شیعیان زدند.

کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: هدف اصلی دشمنان از مقابله با شیعیان جهان، جلوگیری از قدرت‌مند شدن آنان است و سعی دارند با ایجاد رعب و وحشت از گرایش دیگر مسلمانان به تشیع ممانعت کنند، اما این گرایش به تشیع در آینده ـ با وجود مکر دشمنان ـ بیش از پیش جلوه خواهد کرد؛ چراکه خدا برنامه خوهد داشت.

قرنهاست که شیعیان را می‌کشند...

وی با اشاره به سابقۀ این جنایتها در قرنهای گذشته نسبت به شیعیان تصریح کرد: در اوایل قرن چهارم هجری وقتی دولت شیعی آل بویه در بخش اعظم ایران و عراق و بخشهایی از سوریه و ترکیۀ امروز قدرت پیدا کرد و شیعه نیز حاکمیتی تشکیل داد، شاهد بودیم متعصبان عامه چگونه در بغداد علیه شیعیان دست به جنایات می‏زدند و با ایجاد رعب و وحشت و کشتار، به مقابله با شیعه و شعائر اسلامی می‌پرداختند.

رجبی دوانی افزود: زمانی که دولت آل بویه رو به زوال رفت، سلطان محمود غزنوی چنان کشتاری از شیعیان دیلمیانِ ری به عمل ‌آورد که تعداد زیادی از آنان را در کوچه و خیابانهای ری به دار آویختند و حتی کتابخانه های آنان را به خاکستر تبدیل کردند.

وی ادامه داد: بخش عراقِ آل بویه هم توسط طغرل سلجوقی سقوط کرد و با محاصرۀ بغداد کشتار وسیعی از شیعیان رخ داد. آنان در پی کشتن شیخ طوسی، اعلم علماء شیعه نیز بودند که به او دست پیدا نکردند، اما کتابخانۀ بزرگ او را سوزاندند و کرخِ شیعه‏نشین بغداد را نیز به آتش کشیدند و تعداد بسیاری از شیعیان را در آنجا زنده سوزاندند.

کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام توضیح داد: در دورۀ صفوی که مذهب شیعه در ایران رسمیت پیدا می‌کند و ایرانیها این افتخار را بدست می‌آورند تا برای نخستین بار در جهان در بخشی از عالم اسلام، مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی اعلام شود، می‌بینیم دولت عثمانی و از سوی دیگر ازبکان ضد شیعه، این دولت نوپا را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند و با فتواهای علماء و مفتیهایِ درباری، خون شیعه را حلال کرده و اینگونه جنایات و کشتاری وسیع علیه ایران شیعی صورت می‌گیرد.

کشتار صلاح‌‏الدین ایوبی در شمال آفریقا هیچ شیعه‌ای باقی نگذاشت

رجبی دوانی خاطرنشان کرد: صلاح‌‏الدین ایوبی وقتی بر مصر غلبه کرد و دولت فاطمیون که پیرو مذهب شیعۀ اسماعیلی بودند را از بین برد، در شمال آفریقا چنان کشتاری از شیعه کرد که تشیع را در شمال آفریقا برانداخت و تا عصر حاضر در شمال آفریقا شیعه وجود نداشت. شیعه در این عصر به برکت نور انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده و این یکی از خاصیتهای نور الهی است.

وی تصریح کرد: امروزه شیعه به برکت انقلاب اسلامی توانسته است چنین انقلابی در جهان ایجاد کند و مردم جهان را بیدار کند تا در مقابل استکبار و صهیونیسم بایستند و امروزه شاهد گرایش گسترده به مذهب ناب شیعه هستیم.

رجبی دوانی ادامه داد: در پاکستان به فتوای وهابیها، در افغانستان به فتوای طالبان و اینک در نیجریه با هدایت جلاد سعودی و اجرای دولت نیجریه شاهد کشتار فجیع شیعیان هستیم؛ چراکه در این برهه از زمان شخصیتی چون شیخ ابراهیم زکزاکی که پیرو امام و رهبری بود و از نور انقلاب ایران جلوه گرفته است، موفق شد ده ها میلیون نفر را به تشیع رهنمود کند. این گرایش به تشیع، وحشت دشمنان را در پی داشته و آنان را وادار به این اقدام شیطانی کرده و بسیاری از شیعیان نیجریه را به شهادت رساندند، به نظر آنان نمی‌توانند افزایش نور الهی را ببینند، چراکه تمام شیعیان عالم شعاعی از نور اهل بیت (ع) هستند و شیعیان نیجریه نیز از این قائده مستثنی نیستند.

انتظار عکس‌العمل مناسبی از جمهوری اسلامی بود

کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران به سبب آرمانهای بلند انقلاب اسلامی نه تنها خود این نظام، متولیان و مردم آن، بلکه تمام مردم آزادۀ جهان که از انقلاب اسلامی آگاهند، انتظار دارند جمهوری اسلامی به عنوان مدافع همیشگی آزادگان و مستضعفان جهان در این صحنه ها عکس‌العمل و رفتاری مناسب داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروزه در جهان به خصوص در ممالک اسلامی و بویژه در جمهوری اسلامی ایران، دشمنان قسم خوردۀ اسلام و انقلاب در پی بهانه هایی هستند تا بر مسلمانان و شیعیان فشار آورند و قدرت‏شان را تضعیف کنند؛ از جملۀ این فشارها داعیۀ آنان است مبنی بر اینکه اقلیتهای مذهبی در ایران از آزادی برخوردار نیستند و بر آنان سخت گرفته می‌شود.

ایران مدافع حقوق مسلمانان است، چه شیعه و چه سنی

رجبی دوانی اظهار داشت: اکنون 36 سال است که جمهوری اسلامی هزینۀ دفاع از فلسطین و مردم آن را می‌دهد و این در حالی است که عموم فلسطنیها سنّی مذهب‏اند. در آنجا جزء عده‏ای محدود که به برکت حماسه‏ های حزب‏الله لبنان و استقامت جمهوری اسلامی به تشیع مشرف شدند، سابقۀ تشیعی وجود نداشته است.

کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان این مطلب که عمدۀ تحریمها به خاطر حمایت از آرمانهای فلسطین است، خاطرنشان کرد: این دیدگاه ما نسبت به فلسطین و دیگر مسلمانان جهان در هیچ کشوری در جهان وجود ندارد، بخصوص وقتی شیعیان مورد تجاوز قرار گیرند و مصداق اصلی این امر در اتفاقات اخیر جهان و بویژه در نیجریه به وضوح شاهد هستیم.

مسئولان حمایت درستی از مظلومان بحرین، یمن و نیجریه نداشته‌اند

وی با بیان اینکه مسئولان ایران به خاطر مسئلۀ وحدت در حمایت از شیعیان جهان کوتاهی کردند، تصریح کرد: مسئولان کشور آنگونه که باید و شاید در این صحنه ها از مظلومان بحرین، یمن و اینک نیجریه حمایتی مناسب و درخور را به عنوان جمهوری اسلامی نشان ندادند. شاید یکی از دلایل رفتار و عکس‌العمل نامناسب در قبال این اتفاقات، ترس از این باشد که حمایت ایران به عنوان حمایت فرقه‏ای و دخالت در امور کشورها سر و صدا بپا کند.

رجبی دوانی با اشاره به اتفاقات رخ داده در فرانسه و انتقاد از عملکرد ایران اظهار داشت: در فرانسه اتفاقاتی می‌افتد و رئیس جمهور کشورمان دو ساعت بعد پیام تسلیت برای همتای فرانسوی‏اش می‌فرستد، این در حالی است که خود آنان سردمدار تروریستها علیه جمهوری اسلامی بودند و هم اکنون تروریستها را در کشورشان پناه دادند، اما وقتی شیعیان مظلوم نیجریه به شهادت می‌رسند، محکومیتی در کار نیست، صرفاً تماسی گرفته می‌شود بدون اینکه جویای وضعیت شوند، نه تهدیدی به برخورد می‌شود تا در مجامع جهانی این موضوع پیگیری شود و نه آزادی بدون قید و شرط شیخ ابراهیم زکزاکی و دیگر شیعیان را خواستار می‏شوند. این رفتار در قبال شیعیان که از جنس و نور اهل بیت (ع) هستند، رفتاری ناپسند و نگران کننده است.

کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان این مطلب که اکنون شیعیان مظلوم جهان جز جمهوری اسلامی هیچ مدافعی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی رفتار مناسب در قبال این مظلومیت و ندای استغاثۀ آنان نداشته باشند، این مظلومان احساس بی پناهی خواهند کرد و چه بسا در گرایش انسانهایی که به حقیقت تشیع پی بردند، تزلزل ایجاد شود.

رجبی دوانی با بیان این مطلب که در چند روز گذشته جلاد سعوی پیام تبریکی را به رئیس‌جمهور نیجریه ارسال و از او بابت این اتفاقات تشکر کرده، اظهار داشت: در این موقعیت که چشم امید شیعیان عالم به ایران هست، رفتار و اقدام ایران در شأن جمهوری اسلامی ایران نبود و باید درصدد حمایتی همه جانبه و گسترده‏تر بر می‌آمدیم و حتی بجاست روابط‏مان را با این رژیم قطع کرده و سفیر آن را اخراج کند. این حرکتهای شیطانی بیانگر محوریت صهیونیستها و میدان‏داری جلادان سعوی است که توسط رژیم نیجریه در حال انجام است.دشمنان بدنبال اختلافات شیعه ـ سنی و عجم ـ عرب هستند

وی بیان کرد: با شکل‌گیری و مقاومت انقلاب اسلامی تمام تحلیلها و برنامه‌های آمریکا که بر ضد ایران طرح ریزی شده بود درهم شکست، اما آنان نیز تا حدود زیادی موفق شدند از جهل و تعصب در عالم اسلام بهره ببرد و انقلاب اسلامی ایران را که موجب بیداری تمام مسلمانان شده بود، در مجامع سنی به عنوان یک انقلاب شیعی و عجمی مطرح کنند. از آنجایی که بیشتر کشورهای اسلامی، عرب زبان هستند، آنان درصدد این بودند تا هم تعصب عربی را بر ضد ایران و هم تعصب سنی را در مقابل شیعی برانگیزند.

رجبی دوانی ادامه داد: با این اقدام آمریکا، جریانهای تکفیر، وهابی و سلفی بجای اینکه فلش دشمنی خودشان را به سوی آمریکا و اسرائیل بگیرند، به سوی شیعه و جمهوری اسلامی گرفتند، حتی مُرسی با وجود حمایتهای گستردۀ ایران دچار این خبط شد و نتیجۀ عمل خود را هم با سرنگونی‏‌اش دید.

کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام ضمن اشاره به مواجه شیعیان با دشمنی‌های شیطان در عالم و عدم بیان حقایق شیعی به عالمیان اظهار داشت: این کوتاهیها دشمن را به خواسته‌‏اش نزدیک می‌کند. به عنوان مثال، مفتیها در عراق در فتواهایی می‌گفتند تا آنجا که می‌توانید با انفجارها و کشتارها، کاری کنید که شیعه از اکثریت در عراق بیافتد. از سوی دیگر، آیت‏‌الله سیستانی طی فتوایی حق مقابله به مثل را به شیعیان در قبال این جریانات کفرآمیز و شیطانی ندادند، یعنی شیعه باید جان، مال و ناموس سنّی را محترم شمارد. این امری مهم است و لازم است چهرۀ پاک و حقیقی شیعه با مستندات تاریخی در سطح گسترده رسانه‏ای شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.