امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد تجاوز نظامی ترکیه به خاک عراق نشانه‌ای از شکست داعش و بی‌ثباتی سیاسی در جهان است.

 تجاوز ترکیه به خاک عراق نشانه‌ای از شکست داعش است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،سید صدرالدین القبانجی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه با بی‌اساس خواندن اتهامات وارده به نیروهای داوطلب مردمی و طایفه‌ای خواندن آنها تاکید کرد الرمادی امروز در سایه فرار باندهای تروریستی داعش از آن آزاد می‌شود.

وی تصریح کرد تجاوز نظامی  ترکیه به خاک عراق نشانه‌ای بر شکست داعش و بی‌ثباتی سیاسی در سطح جهان است.

القبانجی که در خطبه‌های نماز جمعه در حسینیه الفاطمیه الکبری نجف اشرف سخن می‌گفت، اظهار داشت بخش اعظمی از الرمادی به لطف خداوند و بازوهای نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی آزاد شده است .

وی به حمایت تسلیحاتی، رسانه‌ای، نظامی و سیاسی نامحدود برخی کشورهای همسایه و جهان از گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت با وجود این همه حمایت‌ها، این گروه تروریستی در برابر عزم و اراده فرزندان غیرتمند عراق نتوانسته است مقاومت کند.

القبانجی با رد اتهام برخی طرف‌ها به نیروهای داوطلب مردمی و طایفه‌ای خواندن آنها گفت نیروهای داوطلب مردمی جان خود را به خاطر اهل سنت و مسیحیان و ایزیدی‌ها و تمام عناصر تشکیل دهنده جامعه فدا و از سرزمین عراق دفاع می‌کنند و به غنایم هم نمی‌اندیشند.

وی از طرح داعش برای حمله به مردم در پوشش ارتش و نیروهای داوطلب مردمی پرده برداشت.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، پافشاری نظام ترکیه بر حضور نظامیان متجاوز خود در خاک عراق با وجود مخالفت جهان و اتحادیه عرب و حتی آمریکا را محکوم کرد و گفت اگر ترکیه در  اندیشه الحاق موصل به خاک خود است، بداند این فکری جنون‌آمیز است و اگر به فکر ایجاد اقلیم سنی است، این نیز خیالی بیش نیست که اجرای آن ممکن نیست و آنها باید از فتوای مرجعیت درس  عبرت بگیرند.

وی افزود چه کاری از تانک‌های ارتش ترکیه برمی‌آید وقتی داعشی‌ها در مقابل فرزندان ما یعنی نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای مسلح همچون گوسفند عمل می‌کنند، ما معتقدیم تمام اینها نشانه‌هایی بر شکست و فروپاشی داعش و بی‌ثباتی و تزلزل در سیاست جهانی است.

القبانجی همچنین از موفق برگزار شدن مراسم سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) با مشارکت سه میلیون زائر در سایه شرایط غیرطبیعی و خطر تروریست‌های تکفیری تمجید کرد.

وی همچنین سالروز میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده بزرگ الهی و همچنین سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را تبریک گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.