نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه درآمدزایی پژوهشگران به امر پژوهش باعث شده است که نهادها از پژوهش چندان استقبال نکنند

عدم استقبال نهادها با نگاه درآمدزایی برخی پژوهشگران به امر پژوهش

به گزارش قدس انلاین و به نقل از فارس،فرهاد بشیری جمعه شب در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که در دانشگاه پردیس ابوریحان شهرستان پاکدشت برگزار شد، با تقدیر از پژوهشگران برتر عرصه‌های مختلف پاکدشت اظهار داشت: امروز برخلاف گذشته دانایی قدرت است و بیش از مولفه‌های نظامی در توانمندی کشورها تاثیرگذار است.

وی پژوهش را در پیش‌برد اهداف سازمان‌ها مهم دانست و گفت: نقاط ضعف و قوت نهادها و سازمان‌ها را می‌توان بر مبنای نتایج به‌دست آمده از پژوهش‌ها ارزیابی کرد و برای کارایی بیشتر آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه پژوهش و تحقیق مخصوصاً در علوم بنیادی و مهم و همچنین علوم انسانی و پزشکی شاهد نوعی جهش علمی در کشور بوده‌ایم و جوانان کشورمان توانمندی‌های خود را در این زمینه به منصه ظهور رسانده‌اند اما با این حال هنوز جا برای افزایش کمیت و کیفیت تحقیق وجود دارد تا پژوهش و تحقیق به جایگاه واقعی خود برسد.

بشیری گفت: یکی از دلایلی که باعث شده تا برخی نهادها چندان از پژوهش استقبال نکنند دیربازده بودن نتایج آن است و این یکی از موانع تحقیق در کشور محسوب می‌شود.

وی نگاه صرفاً اقتصادی و درآمدزایی به پژوهش و تحقیق را دیگر عامل در ایجاد مانع برای تحقیقات در کشور دانست و گفت: متأسفانه پژوهش برای بسیاری از پژوهشگران ممر درآمد شده است که این مساله از بار علمی آن می‌کاهد.

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی از متولیان دستگاه‌های دولتی خاصه در شهرستان پاکدشت خواست در زمینه توجه به امر پژوهش و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌‌منظور شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و توسعه سیستمی بهره بگیرند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از برترین پژوهشگران شهرستان پاکدشت قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.