قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "دستبرد ۲.۵ میلیاردی به برجام" و "احساس تکلیف ۱۲۰۰۰نفر" تا "روزنامه ایران علیه شهرداری تهران"

دستبرد 2.5 میلیاردی به برجام

شمارش معكوس براي تكميل اجراي تعهدات ايران مطابق برجام آغاز شده؛ تعهداتي كه بايد به برداشته شدن تحريم‌ها و آزادسازي دارايي‌هاي بلوكه شده ايران در خارج منجر شود.

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "ایالات متحده هر روز با بهانه ای «برجام» را نقض می کند" در تیتر یک خود نوشت: "دست آمریکا در جیب مردم ایران"

روزنامه "قدس" در ادامه به طرح این سئوال پرداخته است: "آیا الان هم موضوع با یک نامه حل می شود یا اینکه تیم مذاکره کننده ما تصمیم جدی می گیرد؟"

روزنامه "وطن امروز" هم با بیان اینکه "در آستانه اجرای برجام، کنگره و اوباما برای برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به بهانه انفجارهای بیروت و الخبر توافق کردند" تیتر یکی به این شرح دارد: "غرامت!"

این روزنامه می نویسد: "در ایران و با مشاهده رفتار دولت یازدهم، تقریبا کسی انتظار ندارد در قبال توطئه مصادره 2 میلیارد دلار از بیت‌المال، دولت واکنش قاطعی داشته باشد یا نسبت به اجرای آن به طرف مقابل هشدار بدهد یا حتی پا را فراتر نهاده و اقدام متقابل انجام دهد! در همین ماجرای مصوبه نقض برجام، همه مردم توجیهات تاسف‌برانگیز آقای عباس عراقچی را دیدند و شنیدند چگونه تلاش می‌کرد این ماجرا را ناچیز جلوه دهد! بر همین اساس برای مقابله با این اقدام آمریکایی‌ها و دفاع از دارایی‌های ملی، تقریبا انتظاری از دولت نمی‌رود!"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "امریکا در آستانه تکمیل اجرای تعهدات ایران از دارایی های ایران برداشت می کند" در تیتر یک خود نوشت: "دستبرد 2.5 میلیاردی به برجام"

این روزنامه می نویسد: "يك دادگاه امريكايي در حكمي كه با نزديك شدن آزادسازي دارايي‌هايي ايران همزمان شده، كاخ‌سفيد را مجاز كرده كه قبل از آزاد شدن دارايي‌هاي ايران، 2 ميليارد دلار از آن را براي پرداخت غرامت به امريكايي‌هايي برداشت كند كه واشنگتن ادعا مي‌كند قرباني عمليات‌هاي تروريستي ايران شده‌اند."

روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود گزارشی دارد از بدعهدی امریکا؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "وعده‌های نسیه آمریکا هم نقض شد!"

در این روزنامه می خوانیم: "در حالیکه اجرای تعهدات آمریکا درخصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران براساس برجام هنوز آغاز نشده است، مقامات این کشور برای این پول‌ها نقشه کشیده‌اند. در حقیقت با این روند، وعده‌های نسیه آمریکا در برابر اقدامات نقد ایران یک به یک نقض می‌شود. پیش از این دلسوزان نظام به دفعات درخصوص عهدشکنی آمریکا و غیرقابل اعتمادبودن آن تذکر داده بودند. برداشت دارایی بانک مرکزی هنوز تصویب نشده است ولیکن عهدشکنی‌های مکرر آمریکا در اجرای برجام، آینده بسیار تاریکی را برای این توافق رقم خواهد زد."

روزنامه "رسالت" هم از این موضوع با عنوان "دبه جدید شیطان بزرگ" یاد کرد. این روزنامه می نویسد: "کارشکني هاي ايالات متحده آمريکا پس از جمع بندي مشترک و اعلام توافق هسته اي

با ايران همچنان ادامه دارد. اين کارشکني ها از يک سو نشان دهنده ماهيت واقعي شيطان بزرگ و از سوي ديگر، نشان دهنده فقدان نيت واقعي ايالات متحده در اجراي برجام است. دستبرد به اموال بلوکه شده ملت ايران، اقدام جديد ايالات متحده در اين خصوص محسوب مي شود."

روزنامه "شرق" هم در این خصوص تیتر زد: "دارایی ایران، گروگانِ گروگان‌گیری"؛ این روزنامه به نقل از "سخنگوی وزارت خارجه" نوشته است: "کسی حق ندارد به اموال ما دستبرد بزند"

***

12000 نفر احساس تكليف كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ثبت‌نام براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ساعت 9 شب گذشته به پايان رسيد و اين در حالي بود كه ترافيك سنگيني در وزارت كشور و فرمانداري براي ثبت‌نام در آخرين لحظات با ازدحام داوطلبان نمايندگي به وجود آمد.

روزنامه "قدس" به نقل از وزیر کشور، نوشت: "افزایش 65درصدی داوطلبان مجلس و 62درصدی نامزدی خبرگان"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "برای 88 کرسی خبرگان 801نفر و برای 290 صندلی مجلس بیش از 11 هزار و 500نفر ثبت نام کردند" در تیتر خود نوشت: "40داوطلب برای هر صندلی مجلس"

روزنامه "قانون" نیز از پایان مهلت ثبت نام برای دهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد و تیتر یکی به این شرح داشت: "12000 نفر احساس تكليف كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌"

این روزنامه می نویسد: "جنبش ثبت‌نام روز آخر خود‌‌ را با ركورد‌‌ي نزد‌‌يك به 12 هزار نفر اتمام بخشيد‌‌. جمعيت زياد‌‌ي كه شايد‌‌ هر علا‌قه‌مند‌‌ورزشي را ياد‌‌ استاد‌‌يوم سرپوشيد‌‌ه آزاد‌‌ي بيند‌‌ازد‌‌. چهره‌هايي آمد‌‌ند‌‌ كه براي اهالي سياست‌ نام آشنا بود‌‌ند‌‌ ولي ميان آنها غريبه‌هايي نيز بود‌‌ند‌‌ كه شرايط را د‌‌ر خود‌‌ د‌‌يد‌‌ه بود‌‌ند‌‌ و احساس مي‌كرد‌‌ند‌‌ از نمايند‌‌گاني كه اين روزها د‌‌ر بهارستان نطق مي‌كنند‌‌، چيزي كمتر ند‌‌ارند‌‌. حضور حد‌‌اكثري مرد‌‌م براي نام‌نويسي د‌‌ر انتخابات براي برخي خوشايند‌‌ بود‌‌ و براي عد‌‌ه‌اي سبب نگراني شد‌‌."

روزنامه "شرق" هم با بیان اینکه "پرونده نام‌نویسی برای مجلس دهم بسته شد" در تیتر یک خود نوشت: "روز آخر روز اصلاح‌طلبان"

در این روزنامه می خوانیم: "شب گذشته سرانجام پرونده ثبت‌نام انتخابات مجلس بسته شد؛ هرچند فرمانداری‌های مراکز استان‌ها تا ساعت ٢١ دیشب یعنی چهارساعت‌ونیم بیشتر از زمان عادی، پذیرای داوطلبان ورود به مجلس بودند، ولی مسئولان وزارت کشور در ستاد انتخابات کشور تا پاسی از شب، مشغول طی‌کردن فرایند ثبت‌نام بودند و حالا از امروز کار بررسی صلاحیتها آغاز می‌شود. آن‌طور كه «حسینعلی امیری»، سخنگوی وزارت کشور، دیروز در جمع خبرنگاران گفت، ساعت ٢٤ سیستم ثبت‌نام به‌طور خودکار قطع شد."

***

روزنامه ایران علیه شهرداری تهران

روزنامه "ایران" گزارشی مقایسه ای از عملکرد مدیران کلانشهرهای جهان به چاپ رسانده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "اقدامات شهرداران جهان برای مهار آلودگی هوا"

در این روزنامه نوشته شده است: "بعد از هجوم موج آلودگی به آسمان تهران یک بازی فرافکنی به راه افتاد، اما بررسی‌های ما از عملکرد شهرداران کلانشهرهای جهان واقعیت‌های تازه‌ای را آشکار ساخت شهرداری شیکاگو، با برگزاری همایش‌های علمی، بهره‌گیری از استادان و دانشجویان و فراخوان‌های بین‌المللی آلودگی هوا را مدیریت کرد شهرداری پاریس با در اختیار گذاشتن دوچرخه به کارگران و دانشجویان حومه این شهر، فضای حمل و نقل را دگرگون ساخت در کپنهاگ، تعداد پارکینگ‌های شهری سالانه 2 تا 3 درصد کاهش یافته و فضا را برای زندگی عمومی شکوفاتر کرده است."

در این گزارش بطور غیرمستقیم مقصر اصلی آلودگی هوا شهرداری (و نه دولت) عنوان شده است. پیش بینی می شود در روزهای آتی روزنامه هایی از جمله "همشهری"، "وطن امروز" و ... پاسخ هایی به این گزارش به چاپ برسانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آريش IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    4 0
    هم از خوديها ميكشيم هم از غريبه ها . پولهايمان يا توسط خودي ها بالا كشيده ميشود يا آمريكايي ها
  • نوید IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    منهم منتظر عکس العمل روزنام ههمشهری به مطلب امروز روزنامه ایران هستم.