پاسخ رئیس مجلس به ابراز تمایلات و علاقه جریان‌های سیاسی برای ائتلاف و اجماع را شاید بتوان در این سخن او خلاصه کرد:" دغدغه اصلی من ماهیت، شرایط و اهداف انقلاب است و هر گروه که به این اهداف وصل باشد، به آن وصل خواهیم شد".

گزارش از "نه" رئیس مجلس به لیست های انتخاباتی جناح های سیاسی/ لاریجانی مستقل آمد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،با نزدیک شدن به ایام انتخابات و صف بندی و آرایش نیروهای سیاسی، هریک از جناح ها و طیف‌ها برای سنگین کردن وزن سیاسی جریان خود تلاش زیادی را به کار می‌بندند؛ در این راستا یکی از اقدامات جریان‌های سیاسی تلاش برای جلب نظر شخصیت‌های موجه،مقبول و پرمنزلت سپهر سیاسی است تا از این طریق آنان را برای حضور در لیست انتخاباتی شان متقاعد کنند؛ یکی از این شخصیت‌ها علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است که نگاهی گذرا به نشریات و رسانه‌های تمامی طیف‌ها و جناح های سیاسی کشور، از علاقه وافر آن‌ها به قرار گرفتن نام علی لاریجانی در لیست انتخاباتی شان پرده برمی‌دارد.

مشی سیاسی خردورزانه، ارزش مدارانه و عمل گرایانه علی لاریجانی در طی سال‌های اخیر و همچنین ریاست موفقیت آمیز وی در دو دوره مجلس شورای اسلامی موجب شده  که بزرگان و ریش سفیدان همه طیف ها و جناح های سیاسی دستان خود را برای ائتلاف انتخاباتی به سمت این سیاستمدار خوشنام دراز کنند.

از حدود 6 ماه پیش بود که ارگان مطبوعاتی یکی از احزاب منتسب به جریان اصلاح طلب طی سلسله گزارش‌هایی ضمن ضرورت بازآفرینی مجلسی مشابه مجلس پنجم، مناسب ترین فرد برای مهتری و ریاست چنین مجلسی را در شرایط فعلی علی لاریجانی دانست و وی را سیاستمداری دانست که مدل سیاست ورزی اش تلفیق اصولگرایی مدرن و تفقه سیاسی ماخوذ از نظر مراجع است.

در مقابل تلاش جریان موسوم به چپ برای جلب نظر رئیس مجلس جهت حضور در ائتلافی انتخاباتی، جریان راست نشین سپهر سیاسی ایران نیز جهد فراوانی را برای کشاندن پای لاریجانی به شورای موسوم به ائتلاف صرف کرد.

اما پاسخ رئیس مجلس به ابراز تمایلات و علاقه جریان‌های سیاسی برای ائتلاف و اجماع را شاید بتوان در این سخن او خلاصه کرد:" دغدغه اصلی من ماهیت، شرایط و اهداف انقلاب است و هر گروه که به این اهداف وصل باشد، به آن وصل خواهیم شد".  

روز پنجشنبه سوم دی بود که علی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات استان قم برای کاندیداتوری در انخابات مجلس دهم ثبت نام کرد و همانجا اعلام کرد که به صورت مستقل وارد این انتخابات می شود و آنچه که برایش اهمیت دارد پیگیری درست اصول و اهداف انقلاب است.

این پاسخ رئیس مجلس شاید پایانی باشد بر گمانه زنی‌ها و اخبار ضدونقیضی که در چند وقت اخیر پیرامون چگونگی ورود انتخاباتی علی لاریجانی در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور مطرح می‌شد؛ پاسخی که فحوای آن، این مطلب را به ذهن متبادر می کند که فرزند دوم فقیه عالیقدر آیت الله میرزا هاشم آملی  کماکان بر محور ارزش‌مداری و خردورزی طی طریق می کند و لیست های انتخاباتی مشحون و مملو از برخی عناصر افراطی و تندرو برازنده این سیاستمدار خوش نام و خوش فکر نیست.

در همین راستا بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان اظهار کرد: با توجه به جایگاه حقوقی آقای لاریجانی و ریاست وی بر مجلس شورای اسلامی حضور در لیست های انتخاباتی هریک از جناح ها و طیف های سیاسی به منزلت و جایگاه رئیس مجلس شورای اسلامی خدشه وارد می کرد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    بگذاريد تا ليست هاي انتخاباتي رو شود تا معلوم شود چه كسي مستقل است و چه كسي وابسته ....