یک عضو شورای عالی نظارت بر صدا و سیما از بررسی دلایل پخش نشدن مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه امروز این شورا خبر داد.

پخش نشدن مصاحبه ظریف؛ موضوع امروز شورای عالی نظارت بر صدا و سیما

به گزارش قدس انلاین ،سید رمضان شجاعی کیاسری روز شنبه در گفت و گو باایرنا اظهار داشت: امروز (شنبه) از ساعت 14 تا 16 جلسه ای با اعضای شورای یادشده خواهیم داشت و در مورد این موضوع نیز پیگیری خواهیم کرد.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده نهادی برای نظارت بر صدا و سیما است.
این شورا به عنوان بازوی نظارتی، مسئول ارائه مستقیم گزارشات و ارزیابی های قوای سه گانه نظام از عملکرد رسانه ملی به رهبر جمهوری اسلامی است.
این شورا از ۶ عضو (۲ نفر به انتخاب رئیس جمهوری ایران، ۲ نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و ۲ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می شود.
بر اساس این گزارش درحالیکه از هفته گذشته وب سایت برنامه نود، خبر و تصویر مصاحبه عادل فردوسی پور مجری برنامه نود را با محمد جواد ظریف با موضوع دیپلماسی ورزشی منتشر کرده و قرار بود این مصاحبه به مناسبت شب یلدا در برنامه 90 پخش شود، این مصاحبه که بینندگان فراوانی منتظر دیدن آن بودند،پخش نشد.
مجری برنامه ورزشی 90 در ابتدای این برنامه گفت: 'امشب قرار بود مصاحبه ما با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پخش شود که مسئولان سازمان صلاح ندیدند امشب این مصاحبه پخش شود و ما یک عذرخواهی به شما بدهکاریم. از آقای ظریف تشکر و همچنین عذرخواهی می کنیم و انشاءالله در اولین فرصت بستری فراهم شود تا این گفتگو پخش شود. مسئولان شبکه صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود'.
پخش نشدن مصاحبه نفر نخست دیپلماسی خارجی کشورمان سبب اعتراضاتی از جانب مردم و مسوولان شد به گونه ای که سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در ممانعت از پخش مصاحبه مجری برنامه ورزشی 90 با وزیر امور خارجه ، «غیرمسئولانه » خواند و خواستار پاسخگویی مسئولان رسانه ملی به افکار عمومی ملت ایران بابت این اقدام شد.
همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به پخش نشدن مصاحبه ظریف از رسانه ملی نیز گفت: برخی برنامه نویسان رسانه ملی، این رسانه را از سطح ملی به حد یک رسانه جناحی تقلیل داده اند.
جلوگیری از پخش گفت و گوی «محمدجواد ظریف» با برنامه «90» انتقادهای بسیاری را متوجه صدا و سیما کرد؛ بسیاری این اقدام را ناشی از رویکردهای جناحی و برخلاف جایگاه این نهاد به عنوان رسانه ملی دانستند.
این انتقادات در حالی طی روزهای گذشته مطرح شده که روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای در مورد پخش نشدن مصاحبه عادل فردوسی پور با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه از برنامه 90 توضیح داد که 'در موضوع مصاحبه مجری برنامه ورزشی نود با رئیس دستگاه دیپلماسی هیچگونه درخواستی از سوی شبکه سه سیما برای انجام مصاحبه با جناب آقای دکتر ظریف ارسال نشده است و مجری برنامه شخصاً و بدون اطلاع و هماهنگی با شبکه به انجام این مصاحبه و اعلام خبر پخش آن مبادرت ورزیده است.'

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.