عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت عملکرد سازمان محیط‌زیست در مقابله با آلودگی هوا را ضعیف خواند و گفت: متأسفانه سازمان محیط‌ زیست به وظایف ذاتی خود در حل مشکلات زیست‌محیطی عمل نمی‌کند.

محیط‌ زیست محلی برای فعالیت‌های سیاسی شده است/ مردم چوب غیرفعال بودن سازمان محیط‌ زیست را می‌خورند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس؛‌ منصور حقیقت پور با ضعیف و غیر قابل‌قبول خواندن عملکرد سازمان حفاظت محیط‌زیست در مقابله با آلودگی هوا در تهران، گفت: متأسفانه سازمان حفاظت از محیط‌زیست یک‌نهاد سیاسی شده و به وظایف ذاتی خود به‌درستی عمل نمی‌کند؛ بنابراین در حال حاضر در همه مراکز استان‌ها مردم چوب عدم تحرک و غیرفعال بودن سازمان محیط‌زیست را می‌خورند.

وی با انتقاد از کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی محیط‌زیست به معضل آلودگی هوا در کلان‌شهرها به‌ویژه تهران، افزود: سازمان محیط‌زیست به‌جای آنکه به وظایف خود عمل کند به محیطی برای انجام فعالیت‌های سیاسی مسئولان مربوطه تبدیل‌شده است.

وی تأکید کرد: اگر وزارتخانه محیط‌زیست در دولت فعالیت داشت، به‌طور حتم مجلس شورای اسلامی وزیر مربوطه را به دلیل کم‌کاری‌ها استیضاح و مورد سؤال قرار می‌داد، اما در حال حاضر شاکله قوانین این اجازه را برای طرح سؤال از رئیس سازمان محیط‌زیست نمی‌دهد.

 این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه مقابله با آلودگی هوا باید به شهرداری واگذار شود، گفت: اگر امکانات و تجهیزات لازم برای این موضوع در اختیار شهرداری قرار گیرد، می‌توان انتظار داشت که در مدت‌زمان کوتاهی معضل بزرگ آلودگی هوا در پایتخت حل شود.

 حقیقت پور در گفت‌وگو با خانه ملت با تأکید بر انجام تحقیق و تفحص از سازمان محیط‌زیست، افزود: اگر این موضوع از سوی نمایندگان مطرح شود به‌طور حتم از درخواست تحقیق و تفحص استقبال می‌کنم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، گفت: برای مقابله با آلودگی هوا نیاز به ایجاد یک‌نهاد و سازمان مستقل نیست و نباید بی‌دلیل اقدام به افزایش تشکیلات و به دنبال آن هزینه سازی برای کشور کرد، بنابراین شهرداری در این زمینه به‌خوبی می‌تواند مشکلات را حل کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.