در فاصله کم‌تر از چهار روز مانده به شروع ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، تیزر اکران مردمی به کارگردانی دهقانی اشکذری تولید و منتشر شد.

 یک فیلمساز جوان تیزر اکران مردمی جشنواره عمار را ساخت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،در فاصله کم‌تر از سه روز مانده به شروع ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، تیزر اکران مردمی این رویداد فرهنگی، منتشر شد.

بنابرین گزارش، اکران‌های مردمی یکی از ارکان اصلی جشنواره عمار است که در سایر رویدادهای سینمایی و فرهنگی کشور مثل آن را سراغ نداریم و طی آن با تلاش فعالان فرهنگی و نیروهای خودجوش مردمی در سراسر کشور، فیلم‌ها و آثاری که جریان رسمی حاکم بر سینما و هنر تمایلی به دیده شدن آن‌ها را ندارند، در نقاط مختلف اعم از مسجد، مدرسه، دانشگاه، پارک، حوزه علمیه، زندان، پایگاه بسیج، منازل، سالن‌های نمایش، تالار عروسی، اتوبوس، قطار و با استفاده از امکانات موجود(ویدئو پروژکتور، تلویزیون، رایانه و ....) به نمایش در ‌می آیند.

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، با انتشار این تیزر به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری و در روستاهای استان گیلان تهیه شده است، از تمامی فعالان و گروه ‌های فرهنگی و مردم، جهت پیوستن به خیل اکران کنندگان مردمی ششمین دوره این جشنواره دعوت کرده است.

 این تیزر، در دو روستای «خالکیاسر» و «پاپکیاده» شهرستان لنگرود تولید شده است که مردم این دو روستا در طول هشت سال دفاع مقدس، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نکته قابل توجه درباره این روستاها این است که تمام خانواده‌های شهدا، حجله و تصاویر شهیدانشان را به عنوان بخشی از تاریخ کشور، در مقابل درب منزلشان قرار دادند که تاکنون نیز بدون تغییر و دست نخورده باقی مانده است.

سیدجلال دهقانی اشکذری، کارگردان جوان این تیزر در دوره قبلی جشنواره مردمی فیلم عمار با «خانه‌ای کنار ابرها» توانست فانوس بخش داستانی بلند را از آن خود کند و در جشنواره فیلم فجر نیز علاوه بر نامزدی دو سیمرغ، توانست دیپلم افتخار بخش فیلمنامه را کسب کند. اشکذری، امسال، فیلم سینمایی «دلبری» را برای جشنواره فجر آماده کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.