رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه‌های تکفیری تروریستی و جریان‌های افراطی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیستند، گفت: ایران از هر تلاشی برای همگرایی کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم دریغ نمی‌کند.

گروه‌های افراطی برای ایجاد تفرقه تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیستند/ اهتمام ویژه ایران برای همگرایی در مبارزه با تروریسم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در دیدار با صلاح‌الدین اوزگوندروز رئیس جمعیت شیعیان ترکیه گفت: روز وحدت میان مسلمانان به ویژه برای مبارزه با جریان‌های افراطی و تکفیری ضرورتی امکان‌ ناپذیر است و کشورهای همسایه در منطقه باید با جدیت در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن و توام حامی تروریست را به جهان معرفی کند اما دین اسلام دین رحمت و اندیشه‌های والای انسانی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آنچه امروز به نام اسلام از سوی جریان‌های تروریستی در حال معرفی شدن است همانا توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از هر مذهبی است و برای آنها تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای همکاری‌های منطقه‌ای در مبارزه با گروه‌های تروریستی و جریان‌های افراطی می‌کند، گفت: باید بدانیم که منطقه با همگرایی کشورها و بدون دخالت دیگران می‌تواند به موفقیت دست یابد و با دقت تمام مسلمانان می‌توان در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.