وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دستگاه های اجرایی کشور نگران پهنای باند مورد نیاز برای تحقق دولت الکترونیک نباشند، گفت: بدنه دولت مقاومت زیادی در برابر الکترونیک شدن از خود نشان می دهد .

کارمندان با الکترونیکی شدن خدمات نگران شغل خود نباشند/مقاومت بدنه دولت در برابر الکترونیکی شدن

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، محمود واعظی امروز(شنبه) در حاشیه دیدار از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ایران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: هر دستگاهی نیاز به هر میزان پهنای باند برای بارگزاری اطلاعات نیاز داشته باشد آن را تامین کرده و کمبودها جبران خواهد شد.
وی گفت: زیرساخت های لازم برای تحقق دولت الکترونیک به سرعت در حال آماده سازی است و هر دستگاهی می تواند اطلاعات خود را روی آن بارگزاری کرده و ارائه خدمت کند.
واعظی سیاست اصلی دلت یازدهم را تحقق دلت الکترونیک دانست و تاکید کرد: دولت الکترونیک را به گونه ای پیش خواهیم برد تا مردم هر لحظه و هر مکانی که نیاز به دریافت خدمت داشته باشند بدون نیاز به حضور آن را دریافت دارند.
وزیر ارتباطات بخش مهم دیگر در تحقق دولت الکترونیک را آمادگی دستگاه های اجرایی دانست و بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید خدمت های خود را به گونه ای طراحی و بارگزاری کنند تا مردم نیاز به مراجعه به سایر بخش ها نداشته و از یک مرجع واحد خدمت های خود را دریافت دارند.
وی اجرای سامانه الکترونیک تجارت فرامرزی در گمرک جمهوری اسلامی ایران را نمونه خوب تحقق دولت الکترونیک برشمرد و گفت: گمرک برای اجرای آن باید با 25 دستگاه اجرایی کشور هماهنگ می شد و اگر دستگاه ها همکاری نداشته باشند تحقق دولت الکترونیک عملی نخواهد بود.

** دلیل کندی تحقق دولت الکترونیک
واعظی افزود: یکی از مهمترین عوامل کند شدن روند تحقق دولت الکترونیک سخت بودن هماهنگی دستگاه های اجرایی است که برخی بخش ها در این باره مقاومت می کنند.
وزیر ارتباطات گفت: بدنه دولت مقاومت زیادی در برابر الکترونیک شدن از خود نشان می دهد که باید با اختصاص زمانی طولانی تر، این مقاومت ها را کاهش داد.

** کارمندان نگران شغل خود نباشند
وی افزود: همکاران دولت بدانند با الکترونیک شدن خدمت های دولتی، آنان شغل و جایگاه خود را از دست نخواهند داد بلکه نوع نظارت و کارآنان تفاوت خواهد داشت.
واعظی، عزم دولت برای تحقق دولت الکترونیک را جدی دانست و تاکید کرد: رئیسان دستگاه های اجرایی باید آموزش های لازم را به زیرمجموعه خود داده و آنان را برای پذیرش دولت الکترونیک آماده کنند.
وزیر ارتباطات گفت: رئیسان ادارات باید با همت و تلاش مضاعف برای تحقق سریع دولت الکترونیک گام برداشته و موانع را از پیش پا بردارند.
وی افزود: دولت به طور قطع دنبال آن است تا زمینه تحقق دولت الکترونیک را تا زمانی که برسرکار است فراهم کرده و آن را اجرایی کنند.

** «دسترسی به اطلاعات» سیاست دولت تدبیر و امید
واعظی با تاکید براینکه دولت مصرانه دنبال اجرای سیاست دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است گفت: سامانه الکترونیک تجارت فرامرزی ایران بخش کوچکی در تحقق این خواسته دولت است که توسط گمرک جمهوری اسلامی محقق شد.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون هر کدام از تجار ایران می توانند با مراجعه به این سامانه حجم کالاهای موجود کشور را دانسته و برای واردات دیگر کالاهای مورد نیاز اقدام کنند و دیگر بدون پشتوانه کاری انجام ندهند.
سامانه جامع گمرکی ( پنجره واحد تجارت فرامرزی ) پانزدهم مهرماه پارسال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.