رئیس سازمان غذا و دارو، از افزایش سهم تولیدات داخلی در بازار تجهیزات پزشکی کشور به ۶۰ درصد تا سال ۱۴۰۴ و کاهش ۲۵ درصدی قیمت این تجهیزات در یکسال گذشته خبر داد.

قیمت تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، رسول دیناروند افزود: تا پایان افق 1404 سهم تولید داخل تجهیزات پزشکی به حداقل 60 درصد بازار کشور می رسد.
وی گفت: اقدامات انجام شده در حوزه تجهیزات پزشکی به کاهش قیمت تجهیزات بیمارستانی منجر شده و سال گذشته نسبت به سال 92، معادل 10 درصد صرفه جویی ارزی در حوزه واردات تجهیزات پزشکی داشته ایم.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: قیمت تجهیزات پزشکی برای مصرف کننده در بیمارستان های دولتی در سال 93 نسبت به سال 92 تا 25 درصد کاهش یافته است.
دیناروند با اشاره به کاهش قیمت برخی لوازم پزشکی تا 70 درصد گفت: اکنون بیش از 400 شرکت داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی از سال گذشته در کشور آغاز شده، افزود: کاهش قیمت تجهیزات پزشکی در مقایسه با کشورهای منطقه و بازار مصرفی دنیا صورت گرفته است.
نخستین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی، با هدف معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور در این زمینه و شناسایی مشکلات و موانع و بسترهای سرمایه گذاری از دوم تا پنجم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.