دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به عدم ثبت نام خود در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت که ۲۸ سال سابقه نمایندگی را کافی می‌داند.

نیامدم؛ چون خیالم از برد اصولگرایان در انتخابات راحت است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا، محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: این بار من خیالم راحت است که اصولگرایان برنده انتخابات هستند و به همین دلیل ضرورتی ندارد من حضور داشته باشم اما اگر احساس می‌کردم اصولگرایان در خطر هستند حتما به صحنه می‌آمدم.

وی افزود: در همین مجلس کسانی هستند که اگر نایب رییس شوند مثل من یا بهتر از من می‌توانند کار کنند. این به این معناست که اگرچه ما در نظام ریزش‌هایی داشتیم اما رویش‌هایی هم داشته‌ایم.

باهنر با بیان اینکه سال 82 بازنشسته وزارت مسکن شده، ادامه داد: البته ما برای خودمان دوران بازنشستگی قائل نیستیم و به دنبال اجرای اهداف نظام هستیم که توسط رهبری ترسیم می شود و خود را متعهد می‌دانیم که هر قدمی لازم است برداریم. بعضی دوستان می‌گفتند اگر من کاندیدا نباشم کمتر در ستادهای انتخاباتی شرکت می‌کنم اما ان‌شاالله خیلی پر انرژی در ستادها حضور خواهم داشت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه اصولگرایان در این دوره حتما برنده انتخابات خواهند بود تصریح کرد: اصولگرایان در این دوره حتما انتخابات را می‌برند و مجلس دهم مجلس جدی اصولگرایی خواهد بود البته ممکن است اصلاح‌طلبان تعدادشان بیشتر شود و اقلیت قدرتمندتری شوند اما مهم این است که نمی‌توانند اکثریت باشند.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس گفت: در مجالس هشتم و نهم اصلاح طلبان امید و نفس گرمی برای انتخابات نداشتند اما این بار با نفس گرم آمدند و برای هر کرسی پنج تا شش نامزد دارند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام بیش از 12 هزار نفر برای انتخابات مجلس، رشد 100 درصدی نسبت به دوره گذشته داشته، بر لزوم تحلیل این موضوع از سوی رسانه‌ها، سیاستمداران و متفکرین تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل این امر این است که مردم مشکلات مملکت را به خوبی حس می‌کنند. بیکاری، رکود اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی انگیزه‌ای برای ثبت‌نام کاندیداها است تا این مشکلات را حل کنند. البته یک شوخی‌ در این رابطه می‌کردند مبنی برا اینکه آمار بیکاری بالا است و نمایندگی هم شغل بدی نیست؛ اما به هر حال اگر شغل هم باشد شغل موقتی است. همچنان که برای من هم موقت بود و بعد از 28 سال تمام شد.

باهنر با بیان اینکه شورای نگهبان در این دوره از انتخابات نیز مانند ادوار گذشته ملزم است که به وظایف خود عمل کند افزود: ما علاقه‌مندیم اکثریت کاندیداها که به میدان آمدند تائید صلاحیت شوند اما معنایش این نیست که شورای نگهبان قرار است غلظت کار را کم کند بلکه به وظیفه‌اش عمل خواهد کرد و نظارت استصوابی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از همین تعداد کاندیداها می‌شود فهمید که انتخابات پرشوری در پیش داریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره تلاش‌های اصولگرایان برای دستیابی به وحدت در ادوار مختلف انتخابات تصریح کرد: همیشه وقت زیادی باید صرف وحدت شود و این یک معضل شده است که در هر انتخابات بالای 70، 80 درصد انرژی صرف وحدت می‌شود اما این بار جامعه اصولگرایی به یک نقطه وحدت خوبی رسیده است. البته رقبا هر روز خبری بیرون می‌دهند و ما را به جان هم می‌اندازند و بعضی دوستان هم سادگی می‌کنند و در این دام می‌افتند.

وی با بیان اینکه جبهه اصولگرایی تا به حال به جمع‌بندی خوبی رسیده اگر چه قدری دیرهنگام است، گفت: حضرت آیت الله موحدی کرمانی مذاکراتی با آیت الله مصباح و آیت الله یزدی داشته‌اند و از جامعه اصولگرایی دعوت کردند. آیت الله موحدی کرمانی 20 تا 21 شخصیت حقیقی و حقوقی فعال سیاسی را دعوت کردند و بعد از چندین رای‌زنی جلسه ای با 18 ، 19 نفر با از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فعال در جبهه اصولگرایی دعوت کردند و دو جلسه تا به حال تشکیل شده و دو تا سه کمیته تاسیس شده است. البته آقای تقوی هم فعالیتی را از یک سال و نیم قبل تحت عنوان تشکیل جلسات وحدت اصولگرایی، انجام دادند که برکات زیادی داشت.

وی با بیان اینکه اصولگرایان در تهران با تاخیر به جمع بندی رسیدند افزود:‌ بیش از 20 استان به برکت همان جلسه وحدت اصولگرایی روی ریل وحدت افتاد. البته تعداد کاندیداها در بین اصولگراها هم زیاد است و باید این موضوع قدری شکل و سمت و سو پیدا کند که اگر تدبیر وجود داشته باشد می توان با نظر سنجی علمی کار را حل کرد.

باهنر اضافه کرد: ما می‌خواهیم اصلاح طلبان در انتخابات حضور داشته باشند و با قدرت به میدان بیایند تا بتوانیم در یک رقابت عادلانه بر آنها تفوق پیدا کنیم. البته هر کس بخواهد در انتخابات وارد شود باید مرزهایی را رعایت کند. خط قرمزهای ما هم فتنه و انحراف است و حتی اگر در بین اصولگرایان کسی با فتنه همراهی کرده باشد باید از آن اعلام برائت کرده باشد. ما با این چارچوب استقبال می‌کنیم که اصلاح طلبان هم بیایند و امیدواریم مجلس با حضور نیروهای قدر و با تجربه و شجاع شکل بگیرد.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه از 4 ، پنج ماه گذشته برای عدم شرکت در انتخابات به جمع‌بندی رسیده است، ادامه داد: من هفت دوره در مجلس بودم. در مجلس ششم ما احساس می‌کردیم رای نمی‌آوریم اما حتی در آن شرایط هم قرار نبود صحنه را ترک کنیم. یا در مجلس سوم 4 ، 5 اصولگرا بیشتر از تهران رای نیاوردند. به همین دلیل این تحلیل که فکر می‌کردم رای نمی‌آورم تحلیل درستی نیست؛ بلکه اطمینان جدی دارم که اصولگرایان در انتخابات این دوره حتما می‌برند.

وی درباره لوایح بودجه 95 و برنامه ششم نیز گفت: ما همچنان منتظریم دولت این لوایح را تقدیم مجلس کند. اگر قرار بود کار روی روال معمول باشد خوب بود که دولت لایحه برنامه ششم را اوایل تابستان تقدیم مجلس می‌کرد تا قبل از مهرماه قانون ابلاغ شود و دولت لایحه بودجه 95 را مبتنی بر قوانین برنامه ششم تنظیم و تقدیم مجلس کند.

باهنر با اشاره به اینکه بر اساس قانون، بودجه باید تا 15 آذر تقدیم مجلس شود، اضافه کرد: دولت یازدهم تاکید زیادی دارد که کارها را قانونی انجام دهد و دو سال بودجه را به موقع و درست و قانونی تقدیم مجلس کرد. آن‌ها دلایلی برای این تاخیر دارند. یکی از آن‌ها این است که سیاست‌های کلی برنامه ششم که ما در مجمع تشخیص تلاش کردیم زود تصویب و تقدیم رهبری شود یکی دو ماه کار دولت را به تاخیر انداخته اما آن تاخیر به آن میزان نبود و می‌شد تا مرداد دولت لایحه برنامه ششم را تقدیم کند.

وی ادامه داد: دولت همچنین مدعی بود که در قوانین برنامه‌های توسعه موارد زیادی قانون وجود دارد که قوانین عادی کشور است و نه قانون توسعه‌ای. لذا مجموع این‌ها را استخراج کردند و لایحه جداگانه‌ای برای دائمی شدن برخی احکام برنامه به مجلس دادند که از نظر کمی شاید سه چهارم قوانین برنامه را شامل شود. این لایحه یکی دو ماه قبل تقدیم مجلس شده است.

وی اضافه کرد:‌ استدلال دیگر دولت این بود که ارائه لوایح بودجه و برنامه را به تاخیر انداختند تا برجام به نتیجه برسد و اجرای آن آغاز شود که البته در این رابطه مقام معظم رهبری تاکید مکرری بر اقتصاد مقاومتی داشته‌اند و ما اگر بخواهیم حرکت جدی به اقتصاد کشور بدهیم لابد از حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و بی‌نیازی بودجه از نفت هستیم.

نائب رئیس مجلس با اشاره به تحولات منطقه نیز گفت: آل سعود با واسطه و بی واسطه علامت‌هایی داده که حاضریم با ایران مذاکره کنیم اما حرف ما عوض نشده. ما امروز بزرگترین مصیبت جهان اسلام را آل سعود می‌دانیم که با رژیم صهیونیستی نیز همکاری دارد. اقتدار، توانمندی و تدابیر جهان اسلام هم وضعیت خوبی دارد و امیدها در این زمینه بالا است و شاید یکی از دلایلی که آن‌ها درخواست مذاکره با ایران را داشتند از سر همین اقتدار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.