فاطمه معتمدی : مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی از آمادگی برای اعطای تسهیلات و وام‌هایی در حوزه‌هایی مانند خود اشتغالی، کارفرمایی، تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی و ازدواج خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با ارایه مدارک لازم و مراجعه به صندوق برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

اعطای تسهیلات به کارآفرینان خراسان رضوی

علی آبیلی افزود: صندوق برای اعطای تسهیلات مشکلی ندارد و در صورت مراجعه متقاضیان و اتمام و جذب  کامل سهمیه، نسبت به درخواست افزایش سهیمه استان از تهران اقدام می شود.

 آغاز اعطای 620 میلیارد ریال وام و تسهیلات
وی از شناسایی 750 طرح با برآورد هزینه ای 620 میلیارد ریال منطبق بر مزیت‌های منطقه ای و رقابتی در استان توسط صندوق خبر داد و گفت: پرداخت بخشی از این تسهیلات آغاز شده است و کار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هدف این است با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید منابع تخصیصی به سمت کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای خرد به شرط تجاری محصولات و کالاها سوق یابد، گفت: هدف صندوق کارآفرینی امید استان طرح‌ها و ایده‌هایی است که بانک آن را نپذیرفته و عمدتاً امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را ندارند، بنابراین افرادی که بتوانند در خوشه‌های اقتصادی و زنجیره تأمین فعالیت کنند و طرح‌های آنان در بازه زمان کوتاه‌تری (6 ماه) به بهره‌برداری برسد و یا منجر به برآورده کردن نیازهای واحدهای کشاورزی، صنعتی و یا اشتغال شمار بیشتری از نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی شوند، می توانند از حمایت و تسهیلات این صندوق برخوردار شوند.
وی همچنین طرح‌هایی که به توسعه مزیت رقابتی در صنایع تکمیلی و تبدیلی منجر شوند، با در نظر داشتن بازار محصولات و یا خدمات تولیدی در اولویت حمایت مالی صندوق خواهند بود. بنابراین در همین راستا حمایت و تأمین مالی از پشتیبانان مشاغل خانگی، شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه گردشگری، ساماندهی حلقه‌های مفقوده تولید و توسعه نمایندگی‌های برندهای معتبر داخلی به شرط تجاری سازی و انبوه سازی تولیدات و خدمات درقالب شبکه‌های تولید و توزیع هدف گذاری شده است.

 رشته‌های اولویت‌دار
وی تصریح کرد: این حمایت‌ها با اولویت رشته‌های فعالیتی مانند فرش دستباف، گلیم، محصولات گلخانه‌ای، مصنوعات چرمی، صنایع دستی، کیف و کفش، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تولید لباس‌های محلی و پوشاک و مد و لباس اسلامی است.
وی ادامه داد: این صندوق آماده است از طرح یک روستا یک محصول و یک خانه یک کارخانه، به شرط ایجاد زنجیره تولید با اولویت روستا محوری حمایت کند.
به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون 90 میلیارد ریال  وام ازدواج به دو هزار و 936 نفر و همچنین 170 میلیارد ریال در بخش اشتغال، توسط صندوق کارآفرینی امید استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.