قدس آنلاین - یزد : استاندار يزد گفت : براي جلوگيري از مهاجرت جوانان نخبه علمي تمهيدات لازم براي استخدام اين جوانان در دولت فراهم شود

تمهیدات لازم برای استخدام نخبگان علمي در دولت فراهم شود

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد ميرمحمدي در جلسه شوراي علمي نخبگان استان بابیان اينكه شناسايي نخبگان بايد از مدارس آغاز شود اظهار داشت: نخبه پروري مستلزم برنامه‌ریزی صحيح و منسجم است و خوشبختانه در استان يزد ظرفیت‌ها و استعدادهاي ذاتي دانش آموزان بسیار خوب است كه نشانگر آن 22 سال صدرنشيني در كنكور سراسري است.

وی با اشاره به اينكه بايد جوانان نخبه را جذب كنيم افزود: چندين سال است كه براي مهاجرت نخبگان دغدغه داريم اما بايد ديد در عمل چه اقدامي براي حمايت از آن‌ها انجام داده‌ایم.

استاندار با تأكيد بر اينكه استخدام‌های دولت بايد بر اساس ضوابط، مقررات و كار كارشناسي باشد و دولت تدبير و اميد اين مهم را در دستور كار خود قرار داده است ادامه داد: در كشورهاي خارجي حمایت‌های مالي بسيار خوبي از نخبگان ایرانی می‌شود و اگر دولت برنامه‌ریزی نمايد و هرساله تعدادي از آن‌ها را به استخدام خود درآورد، علاوه بر ورود افراد نخبه به بدنه دولت براي آن‌ها نيز حقوقي لحاظ می‌شود كه نوعي حمايت محسوب می‌شود و موجب می‌گردد تا اين افراد به خارج از كشور مهاجرت نكنند.

ميرمحمدي تصريح كرد: تشكيل کارگروه‌های تخصصي و كاربردي همراه با دستور كار مناسب به‌منظور استفاده از توانمندي نخبگان علمي و جوانان پژوهشگر در راستاي پيشبرد اهداف كلان نظام اسلامي ازجمله وظايف و اولویت‌های كاري شوراي علمي نخبگان استان است.

استاندار خاطرنشان ساخت : لازم است نخبگان نيز براي ايده پردازي و ارائه راهكارهاي مطلوب براي توسعه همه‌جانبه استان وارد ميدان عمل شوند.

ميرمحمدي ادامه داد: براي بهره‌برداری از نظرات و پیشنهاد‌ها نخبگان درراه اعتلا و توسعه استان در زمینه‌های مختلف شب و روز نمی‌شناسم.

وي خاطرنشان ساخت : بايد در جلسات مختلف شوراي علمي نخبگان استان به ظرفیت‌ها، محورهاي توسعه و مسائل استان ازجمله آب، گردشگري، محیط‌زیست، صنايع، معادن و انرژي خورشيدي توجه شود و با استفاده ازنظر نخبگان و متخصصان در اين حوزه‌ها بهترين بهره‌برداری را داشته باشيم.
 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.