تارنمای اقتصادی بنزینگا روز یکشنبه ۶ دی نوشت که انتظار می رود از اوایل سال آتی میلادی تحریم های شدید ممنوع کننده مبادلات تجاری با ایران برداشته شوند و این به سود برخی صنایع غربی خواهد بود.

لغو تحریم های ایران به سود چه شرکت هایی است؟

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، تارنمای آمریکایی بنزینگا در ادامه مطلب خود نوشت: 'در دهه گذشته تنها برخی صنایع امکان مبادلاتی محدود با تهران را داشتند و بسیاری از شرکتهای آمریکایی نتوانستند با ایران تجارت کنند. اما با توافق جدید بیشتر شرکت های آمریکایی می توانند به بازار در حال رشد ایران دسترسی داشته باشند.
*** بخش فن آوری
شرکت های فن آوری یکی از مهمترین بهره مندان بازار ایران هستند. ظرف چهار سال آینده ایران 77 میلیونی بازاری به ارزش 13 میلیارد برای اقلامی مانند رایانه، کنسول های بازی و گوشی های موبایل خواهد بود. این شرایط برای شرکت هایی مانند اپل و هیولت پاکارد که در حال آماده شدن برای ورود به بازار ایران هستند جذاب خواهد بود.
*** بخش بانکداری
صنعت بانکداری بخش دیگری است که از لغو تحریم ها سود می برد. تعامل بانک های بین المللی با ایران ممنوع است اما قوانین جدید که ارتباطات دوجانبه را مجاز ساخته آزادی عمل بیشتری برای تعامل بانک ها با یکدیگر می دهد. در گذشته بانک هایی مانند دویچه بانک جریمه های سنگینی بابت تجارت با ایران پرداختند اما زمانی که تحریم ها لغو شود این مبادلات دوباره قانونی خواهد بود.
*** بخش خودروسازی
انتظار می رود که بعد از لغو تحریم ها خودروهای غربی با تقاضای شدیدی روبرو شوند و خودروسازان اروپایی در این میان سود بیشتری خواهند برد. پیش از اعمال تحریم ها ایرانیان به خودروهای شرکت هایی مانند فولکس واگن آلمان و پژو فرانسه علاقه داشتند. هنگامی که تحریم ها برداشته شوند دوباره این شرکت ها می توانند ایرانیان را به محصولات خود جذب کنند.'

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.