رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه نمایندگان نتوانستند درباره احکام دائمی به جمع بندی برسند، گفت: این امر می تواند بر روی برنامه ششم و لایحه بودجه تاثیرگذار باشد.

نمایندگان درباره احکام دائمی بودجه به جمع بندی نرسیدند/بودجه ۹۵ تا دو هفته دیگر در مجلس

 به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با ایرنا، افزود: احکام دائمی توسعه کشور نیز که توسط دولت به منظور سبک تر شدن برنامه پنج ساله ششم توسعه به مجلس ارائه شده بود، هنوز به جمع بندی نرسیده و این موضوع پروسه بررسی برنامه و بودجه را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه خواست دولت این بود که لایحه بودجه سال 95 سال را همزمان با برنامه پنج ساله ششم توسعه به مجلس ارائه کند، ادامه داد: براساس اطلاعات رسیده لایحه بودجه اکنون از لحاظ فنی آماده بوده و دولت نیز درحال تطبیق لایحه بودجه با برنامه 5 ساله ششم توسعه است تا مغایرتی میان این دو وجود نداشته باشد.
تاجگردون با بیان اینکه دولت می توانست لایحه بودجه را تا روز 15 آذر به مجلس ارائه کند، افزود: مجلس نیز می توانست طی فرآیند بررسی لایحه بودجه، آن را با برنامه ششم توسعه تطبیق داده و هیچ مشکلی هم پیش نمی آمد.
نماینده مردم گچساران تصریح کرد: هیچ تفاوتی میان زمان ارائه لایحه بودجه در موعد فردا و یا بعد از تعطیلات یک هفته ای مجلس وجود ندارد، زیرا نمایندگان و کمیسیون ها باید طی 10 روز از زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس پیشنهادات خود را اعلام کنند و اکنون با تعطیلی یک هفته ای نمایندگان عملا این امر امکان پذیر نیست.
تاجگردون خاطرنشان کرد: بعد از تعطیلات مجلس در صورت ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه کمیسیون تلفیق تشکیل شده و با یک زمانبندی مشخص در این کمیسیون قبل از انتخابات آتی و طی 4 هفته کاری لایحه بودجه را بررسی و بعد از زمان انتخابات به صحن مجلس ارائه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر کمیسیون تلفیق قبل از انتخابات کار بررسی لوایح دولت را به اتمام برساند، نمایندگان می توانند در نهم اسفند، بعد از انتخابات مجلس، در مدت دو هفته کاری در صحن، بودجه را قبل از سال 95 تقدیم دولت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.